Marketing X Business

Znate li šta je elevator pitch i kako ga dobro iskoristiti

Marx.ba

(Foto: Edge CRM)

U kontekstu poslovnog umrežavanja, elevator pitch (engleski izraz koji se često koristi u poslovnom okruženju, a označava kratko i sažeto predstavljanje) je izvanredan alat za brzo uspostavljanje snažnih veza. Bez obzira na to učestvujete li na mrežnom događaju, sastanku s klijentima ili konferenciji, savladavanje elevator pitcha može vam otvoriti vrata novim mogućnostima i unaprijediti vašu karijeru.

Portal Točka na I donio je savjete stručnjaka za prodajnu komunikaciju i odnose Ante Mihaljevića, koji kroz svoje edukacije, akademiju i govore pomaže brojnim pojedincima i organizacijama unaprijediti svoje poslovanje i prodaju.

Četiri koraka koji vode do izvrsnog elevator pitcha

1. Uvod

Započnite tako da se predstavite jasno i bez straha. Kratko recite svoje ime i ulogu ili područje stručnosti. Na primjer, “Pozdrav, ja sam [ime] i radim kao [naziv posla] u [naziv kompanije]”.

2. Identificirajte problem

Nakon toga, prepoznajte zajednički problem ili izazov s kojim se suočava vaša ciljna publika. Tako pokazujete da razumijete njihove poteškoće i uspostavljate relevantnost. Koristite emotivno snažan jezik kako biste izazvali empatiju i povezali se s njima. Na primjer: “Primijetio sam da se mnoge kompanije suočavaju sa [specifičnim problemom], što rezultira [negativnim posljedicama]”.

3. Predstavite rješenje

Predložite svoje rješenje ili vrijednost koju nudite, a koja se bavi problemom koji ste ranije istakli. Naglasite prednosti i rezultate koje vaša publika može očekivati koristeći vaše usluge ili proizvode. Neka vaše objašnjenje bude kratko i uvjerljivo. Na primjer: “Naš inovativni pristup pomaže kompanijama da prevladaju [konkretni problem], što dovodi do [pozitivnog ishoda]”.

4. Uključite se udicom ili pitanjem

Završite svoju prezentaciju privlačnim pitanjem ili izjavom koja potiče daljnji angažman i razgovor. Može to biti izjava koja izaziva uobičajene stavove ili pitanje koje poziva vašu publiku na razmišljanje i odgovor. Na primjer: “Ne bi li [željeni ishod] transformirao vaše poslovanje?” ili “S kakvim se izazovima vi suočavate?”.

Ako slijedite ove savjete, bit ćete dobro pripremljeni za elevator pitch koji će privući pažnju i ostaviti dobar i trajan dojam. Dakle, sljedeći put kada se nađete u prilici za upoznavanje i umrežavanje, iskoristite trenutak da pokažete svoju vrijednost i potaknete stvaranje novog poznanstva koje može pokrenuti i vaš uspjeh.

Kako osmisliti prezentaciju koja će osvojiti vašu publiku i ostaviti trajan dojam? I gdje i kako možete primijeniti ovu korisnu komunikacijsku vještinu?

Pogledajmo nekoliko primjera gdje ovo možete iskoristiti

1. Događaji za umrežavanje

Zamislimo da odete na događaj za umrežavanje, okruženi kolegama iz firme, konkurencije, branše, industrije i potencijalnim saradnicima. Dok se predstavljate, sažeto recite ko ste, što radite i kako vaša stručnost ili usluge rješavaju čest problem u vašoj industriji. Na primjer: “Pozdrav, ja sam Marko i pomažem kompanijama da pojednostave svoje poslovanje uz maksimalnu učinkovitost, štedeći im vrijeme i novac”.

2. Sastanci s klijentima

Na sastancima s postojećim ili potencijalnim klijentima koristite svoj elevator pitch kako biste pokazali da razumijete njihove izazove i ponudili rješenja prilagođena njihovim potrebama. Započnite izražavanjem suosjećanja, a zatim objasnite kako vaše usluge ili proizvodi donose korist i rezultate. Na primjer: “Mnogi ljudi s kojima razgovaram suočavaju se s [određenim problemom], a zatim otkriju mir i povećanu produktivnost zahvaljujući našem rješenju”.

3. Industrijske konferencije

Na industrijskim konferencijama, gdje je vrijeme od presudne važnosti, a pažnja kratka, dobro osmišljen elevator pitch može vas izdvojiti iz mase. Usredotočite se na isticanje svoje jedinstvene ponude i onoga što vas izdvaja od konkurencije. Uključite svoju publiku pitanjem koje potiče na razmišljanje ili intrigantnom izjavom koja izaziva znatiželju i potiče daljnji dijalog.

Ključ uspješnog elevator pitcha leži u autentičnosti, jasnoći i relevantnosti. Prilagodite svoje predstavljanje kako bi se uskladilo s interesima vaše publike, koristeći terminologiju koja se odnosi na njihove izazove i ciljeve. Ne zaboravite kontinuirano vježbati, usavršavati i prilagođavati svoj govor temeljem povratnih informacija i stvarnih interakcija.