Marketing X Business

Iako mnogi misle da se ne koriste: Još žive, ali bliži se konačni kraj disketa

Marx.ba

(Izvor: Euronews)

Vlasnik američke kompanije floppydisk.com Tom Persky kazao je da će ga tržište trebati još otprilike dvije godine, prije nego nekad davno popularne “diskete” ne odu zauvijek u historiju.

Iako iz ove perspektive djeluje nevjerovatno da neko još uvijek treba diskete, posebno jer ih je Sony prestao proizvoditi 2011. i od onda su leđa toj zastarjeloj tehnologiji okrenuli i praktički svi proizvođači.

Svejedno, postoje stariji računari koja ovise o disketama i Persky je računao na to, posebno nakon saznanja da se po najavi prekida proizvodnje razgrabilo nekoliko miliona njih, što je sugeriralo da će biti još podosta dugo “u opticaju”.

S vremena na vrijeme, Persky ima priliku kupiti nekoliko paleta punih neiskorištenih disketa koje kompanije pronađu u skladištima. Međutim, Floppydisk.com trenutno ima još pola miliona disketa, a one su nekvantificirana mješavina dizajna od 3,5, 5,25 i osam inča te nekoliko manje uobičajenih formata.

Ujedno, Persky kaže da reciklira diskete, na račun čega ih dnevno poštom dobiva oko hiljadu. One su testirani, imaju garanciju i prodaju se po cijeni od 19,95 američkih dolara za pakovanje od 50 komada.

Možda ste znatiželjni kome još trebaju diskete u 2024. Odgovor je da podosta njih iz raznih industrija. Naime, ti kupci imaju nešto zajedničko – koriste ispravne uređaje stare možda i više od 20 godina godina, a za rad su im neophodne diskete. Primjerice, japanska vlada je tek početkom septembra odlučila postupno ukinuti obavezno arhiviranje određenih službenih dokumenata na disketama i CD-ima.

Drugi načini za prodaju disketa su hobisti i ljudi koji se bave retro računarstvom. Također, ne smijemo zaboraviti stare, ali često cijenjene muzičke sintisajzere i radne stanice koje koriste diskete.

A kako je Persky ušao u ovaj posao? Izvorno se bavio umnožavanjem disketa i optičkih diskova, ali kako je njihova upotrebna vrijednost “pometena” superbrzom internetskom vezom, oko 90 posto poslovanja počelo mu se oslanjati na diskete i stoga je svu svoju pažnju usmjerio prema njima.