Marketing X Business

Mlinar povećao prihode 17,6 posto: Planiraju nove investicije

Marx.ba

(Foto: Mlinar/Facebook)

Mlinar Grupa ostvarila je značajan rast ukupnih prihoda tokom 2023. godine, dosegnuvši 163,3 miliona eura, što predstavlja porast od 17,6 posto u odnosu na 2022. godinu. Iz kompanije su izvijestili da je unatoč poslovanju u zahtjevnim vremenima s visokim cijenama sirovina, ambalaže i energenata te uz značajna ulaganja u povećanje plaća zaposlenika, Mlinar Grupa snažnim fokusom na efikasnost u svim poslovnim procesima ostvarila respektabilne rezultate. Grupa je protekle godine zabilježila rast normalizirane dobiti prije kamata, poreza i amortizacije (EBITDA) od 33 posto u odnosu na 2022., dosegnuvši 26,3 miliona eura.

– Izvrsni poslovni rezultati se nastavljaju i u prvom kvartalu 2024. godine, pri čemu je Grupa zabilježila rast prihoda od 18 posto u odnosu na isto razdoblje prethodne godine. Prodaja pokazuje stabilan rast u svim kategorijama, a Mlinar je u prošloj godini ukupno prodao 210 miliona komada proizvoda. Osim toga, Mlinar ulazi u novi investicijski ciklus i planira značajno proširiti kapacitete linija u tvornici bureka u Osijeku tokom 2025. godine, objavili su iz Mlinara koji je nedavno otvorio napredni razvojni laboratorij u Zagrebu koji radi na inovacijama.

Uz prodaju u vlastitoj maloprodajnoj mreži i trgovačkim lancima u Hrvatskoj i regiji, Mlinar izvozi na tržišta poput Rumunije, Nizozemske, Švedske, Švicarske i Južne Koreje. Ukupno 39,8 miliona komada proizvoda prodano je na više od 20 svjetskih tržišta u 2023. godini što predstavlja rast izvoznih prihoda od 38 posto u odnosu na prethodnu godinu.

Mlinar Grupa svojim poslovanjem u regiji pokriva tržište od 16 miliona stanovnika. Mlinar Hrvatska, Mlinar Slovenija te Hleb i kifle koji posluje na tržištu Srbije čine Mlinar Grupu najvećom pekarskom grupacijom u Adria regiji. Grupa broji 306 vlastitih prodajnih mjesta od čega 252 u Hrvatskoj, pet proizvodnih pogona u dvije države te franšiznu mrežu od 20 prodajnih mjesta u Bosni i Hercegovini.

Kao dio svog fokusa na održivost te uz pomoć sredstava iz Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost u okviru Modernizacijskog fonda, Mlinar je investirao u postavljanje solarnih panela na svoje proizvodne pogone u Zagrebu, Šibeniku i Osijeku. Time Mlinar postaje prva pekarska industrija u kojoj proizvodi dolaze iz energetski održivih izvora. Trenutno su u testiranju i električna i hibridna vozila za dostavnu flotu od gotovo 200 vozila, a značajni napori ulažu se smanjenje otpada od hrane (koristeći povrat za stočnu hranu ili bioplinska postrojenja). Nabavka robe i sirovina također je značajno materijalno pitanje pa se 96 posto svih korištenih sirovina, materijala i usluga nabavlja od domaćih dobavljača.

Iz Mlinara su izvijestili i da su plaće zaposlenika u posljednje dvije godine rasle 40 posto. U cijeloj Mlinar Grupi radi 2.395 zaposlenika, na 50 posto top menadžerskih pozicija su žene, a ujedno žene čine gotovo 80 posto zaposlenih na svim menadžerskim i rukovoditeljskim pozicijama.

– Mlinar je lider u pekarskoj industriji zahvaljujući svom fokusu na inovacije i razvoj novih proizvoda. Svi zaposlenici doprinose transformaciji kompanije, osiguravajući snažan timski duh i zajedništvo. Kroz kontinuiranu kreativnost, inovacije te zapošljavanje mladih talenata, Mlinar gradi budućnost pekarstva, zaključio je predsjednik Uprave Mlinar Grupe, Mladen Veber, prenosi Seebiz.