Švedska gradi prvi elektrificirani put na svijetu za punjenje električnih vozila tokom vožnje
euronews.com/Š.M
Nakon što je EU usvojila zakon koji zahtijeva da od 2035. godine svi novi prodani automobili imaju nultu emisiju CO2, evropske zemlje žure u pripremanju infrastrukture potrebne za mobilnost bez fosilnih goriva. Ova skandinavska zemlja je pionir u elektrifikaciji puteva, uključujući prvi privremeni električni put na Svijetu. Nakon raznih pilot projekata, eksperimentisanja sa raznim verzijama i drugim rješenjima, ova saobraćajnica bi trebala biti izgrađena do 2025. Međutim, inženjeri još uvijek istražuju koja bi tehnologija bila najprikladnija za taj posao, piše Top Gear.
Ovaj odabrani autoput, evropska ruta E20, povezuje logistička čvorišta između Hallsberga i Örebra, koji se nalaze u sredini tri velika grada u zemlji, Stockholmu, Geteborgu i Malmeu.
Način punjenja za E20 još nije odlučen, ali trenutno u Svijetu postoje tri načina punjenja: sistem lančane mreže, provodni (uzemljeni) sistem i induktivni sistem.
Sistem kontaktne mreže koristi nadzemne žice za opskrbu električnom energijom posebne vrste autobusa ili tramvaja i stoga se može koristiti samo za teška vozila.
Konduktivno punjenje, s druge strane, radi i za teška vozila i za privatne automobile sve dok postoji provodni sistem kao što je šina te se vozila pune preko štapa koji dodiruje šinu. Induktivni sistem punjenja koristi specijalnu opremu zakopanu ispod puta koja šalje električnu energiju u zavojnicu u električnom vozilu. Zavojnica u vozilu zatim koristi tu električnu energiju za punjenje baterije.
“Mislimo da je elektrifikacija otvoren put za dekarbonizaciju transportnog sektora i radimo na brojnim rješenjima.”
Jan Pettersson, direktor za strateški razvoj, Trafikverket