N. DEMIROVIĆ
Vođeni jasnom vizijom, osnivači tadašnje kompanije B1 Plakati su prije više od dvije i po decenije prepoznali potrebe tržišta oglašavanja te otkrili načine kako novim kanalima komunikacije doprijeti do različitih ciljanih grupa.
Kako kažu iz kompanije, komunikacijski kanali koje su od temelja razvili na mjestima gdje do tada nisu postojali su: domovi zdravlja, apoteke, javni prijevoz, poslovni tornjevi, obrazovne ustanove, veterine i plaže.
Treba reći da je kompanija iste godine kada su osnovani, uspješno u Hrvatskoj te Bosni i Hercegovini razvila pionirski projekt bigboarda TOP MEDIA, koji su zbog svoje koncentracije na indoor oglašavanje kasnije prodali jednoj firmi u BiH.
Danas na tržištima Hrvatske, Srbije i Sjeverne Makedonije stalno zapošljavaju 48 marketinških i prodajnih stručnjaka te 86 vanjskih saradnika. Ukupno u Hrvatskoj i regiji raspolažu s preko 35.000 oglasnih površina.
Martinija Bekavac, izvršna direktorica B1 Media za Marx.ba je govorila o medijima, fokusu kompanije, trendovima u oglašavanju, kampanjama…
Šta je B1 Plakati i gdje se kompanija nalazi u ovom trenutku?
– B1 Plakati osnovani su 1998. godine, a danas poslujemo pod imenom B1 Media. Prvo oglasno b1 mjesto bilo je upravo b1 plakatnog formata u čekaonicama domova zdravlja dok danas zastupamo preko 600 digitalnih zaslona.
S obzirom na ukupnu fragmentaciju medija, brandovima je bitno izabrati mediji gdje će biti prisutni na pravom mjestu u pravo vrijeme. Zbog toga se B1 Media strateški usmjerila na pokretanje inovativnih kanala koji će oglašivačima pomoći u učinkovitoj komunikaciji s ciljnom grupom. B1 mediji ovo zovu – jednostavno ciljano.
B1 mediji locirani su na mjestima gdje se ciljana grupa po prirodi prostora već nalazi. Istodobno predstavljaju i sadržaj i reklamu, uljepšavaju prostor i nisu agresivni, a ovisno o kanalu mogu biti i edukativnog karaktera.
Koji su kanali u Vašem fokusu?
– Kratkoročni fokus je proširenje na postojeće kanale, povećavajući digitalni trag oglašivača. Srednjeročno gledano, nastavit ćemo s razvojem i uvođenjem novih kanala koji uvelike stupaju u direktan kontakt sa svojim potrošačima, što je idealno za medijske miksove robnih marki koje trebaju povećati razmatranje (consideration) svojih marki.
Jedni od njih su digitalni ekrani zvani Fitness TV, kao i digitalne mreže ekrana dostupne u poslovnim tornjevima.
Kako vidite trendove u oglašavanju danas?
– Medijski pejzaž promijenio se više u zadnjih pet godina nego u zadnjih stotinu zajedno. Kako dosegnuti nedohvatljive? Teoretski je to jednostavno, ali u praksi baš i nije tako. Najbolji pristup je optimizacija medijskog miksa. U većini slučajeva, mainstream marketing generira svijest, ali konverzija od svijesti do kupovine (put do kupovine) ovisi o tome nalazite li se na pravim kanalima u pravo vrijeme.
Najvažnija značajka je utjecati na kupce u posebnom psihološkom trenutku te postići visoku frekventnost u komunikaciji.
Koliko se razvio segment reklamiranja na plažama?
– Segment oglasnog prostora na plažama u vidu kabine za presvlačenje, tornja za spasioca i informativne ploče, započet je davne 2000. godine kroz funkcionalnu potrebu koncesionara plaža koji trebaju pružiti mjesto gdje će se ljudi presvući, mjesto odakle će spasioci paziti na sigurnost kupača i mjesto na kojem ćeš pročitati kroz piktograme što se sve nalazi na plaži i okolici, te gdje tačno.
B1 Plakati, danas B1 Media zaslužni su za industrijsko obličje koje je ujedinilo i funkciju i reklamni prostor pazeći na detalje rasporeda mikro lokacija.
Šta je ono što je naupečatljivije kada se radi o ovom vidu reklamiranja?
Ljudi svakodnevno provedu u prosjeku četiri do pet sati na plaži, okruženi u neposrednoj blizini reklamnim plažnim objektima koristeći iste. I naravno, danas, više nego ikad upečatljivosti pridonosi vizualno kreativno rješenje.
Možete li nam navesti neke do najzanimljivijih vaših kampanja inače?
– Mi smo zaista ponosni na preko 500 kampanja godišnje i teško je izdvojiti najzanimljivije. Od lokalnih ponuda manjih kompanija, brandova s našeg tržišta do globalnih kompanija, svaki priča svoju historiju i nudi rješenje.
Kroz plažni segment prisutni su svi trgovački lanci, retail proizvodi dostupni za kupovinu u blizini, kozmetički preparati, turističke ponude te razne edukativne poruke. Farmaceutske kompanije kao i sve kampanje koje se veže uz zdravi život prisutne su naravno u domovima zdravlja, apotekama.
Auto industrija, modni segment, proizvodi široke potrošnje, noviteti na tržištu rado su prepoznati kroz poslovne tornjeve i fitness centre.