Marx.ba

U češkoj Mladá Boleslavi slavi se 130 godina proizvodnje Škode s najboljim rezultatom u historiji kompanije – povećanjem dobiti od 30 posto u odnosu na prethodnu godinu.
Škoda uspješno nastavlja ponudu vozila s motorima s unutrašnjim sagorijevanjem – modeli Fabia, Scala i Kamiq ostat će u ponudi barem do kraja ovog desetljeća. Paralelno, marka proširuje svoju ponudu električnih modela – s Enyaqom, Elroqom, nadolazećim Epiqom i planiranim SUV-om za sedam članova obitelji, piše DW.
– Budućnost je električna, ali moramo pažljivo kormilariti na putu do nje, kazao je generalni direktor Škode Klaus Zellmer.
Jedan od razloga Škodinog uspjeha leži u samoj lokaciji. Zellmer otvoreno govori o prednostima u Češkoj – i o onome što bi želio vidjeti u Njemačkoj.
– Naši su troškovi značajno niži, to se ne odnosi samo na plaće, već i na cijene energije i birokraciju. Ovdje postoji “hands-on” duh, stav da se “može”, koji je rastao tokom desetljeća, dodao je.
Situacija je potpuno drugačija u mnogim njemačkim tvornicama koje trenutno imaju problema s viškom kapaciteta i strukturnim troškovima.
Puno se priča o uspjehu Čeha unutar Volkswagena. Neslužbeno se može čuti da u Wolfsburgu, u sjedištu koncerna, neki s dozom zavisti gledaju na velikane iz Češke. Zellmer ostaje diplomatski rezerviran.
– Tema zavisti danas je puno manje prisutna nego prije, kazao je u intervjuu za ARD.
Škoda je oduvijek bila poznata po pristupačnim cijenama. I pristupačan električni automobil dobro bi se uklopio u ponudu. No, taj prvi e-auto ispod 20.000 eura trebao bi proizvesti Volkswagen. U Češkoj na to gledaju ležerno – među ostalim i zato što tako jeftin e-auto jedva donosi profit.
Škoda se umjesto toga usredotočuje na vozila s većom maržom – i zasad joj dobro ide.
– Umjesto zaoštravanja konkurencije unutar koncerna, žele zajedno osvojiti tržišt. eNe gazimo jedni druge, kaže direktor Škode.
VEZANO
Brembo i Michelin sarađuju: Razvijaju nove kočnice, koje značajno skraćuju zaustavni put