Marketing X Business

Uvodi li umjetna inteligencija promjene i u prehrambenoj industriji?

Š.M.

Umjetna inteligencija je svuda oko nas

Tehnologija već sada mnoga radna mjesta čini suvišna, no isto tako otvara mnogo drugih mogućnosti. Hoće li naša realnost kroz destak godina izgleda isto kao scene iz SF filmova?

Nedavno je objavljena vijest o prvom energetskom piću na svijetu koje je u potpunosti razvila umjetna inteligencija u suradnji s vodećim mađarskim proizvođačem energetskih pića. Štaviše, ova umjetna inteligencija nije samo osmislila novi proizvod, već je testirala i isprobala tri varijante okusa koje je predložila te na temelju vlastita testiranja, odabrala onaj pravi. Nakon svega ovoga, pitanja se nameću sama: Kako je umjetna inteligencija sposobna isprobati, kako može zamijeniti ljudsku percepciju, okus i miris? I kako zapravo zapaža sve te stvari?

Umjetna inteligencija (eng. artificial intelligence, AI) u stanju je obraditi nevjerojatnu količinu informacija s weba i dodavati nove podatke brzinom gotovo nepojmljivo običnom čovjeku. Međutim, umetanje ljudskog čula okusa u umjetni algoritam čini se toliko nerealističnim da se pitanja o svim tim mogućnostima nižu jedno za drugim.

Naime, već nekoliko kompanija u Svijetu specijaliziralo se za digitalizaciju okusa i mirisa. Te kompanije koriste posebno razvijenu opremu, kao što su tzv. e-usta i e-nos. Na primjer, jedna kompanija u New Yorku već 10 godina prikuplja i obrađuje primarne uzorke, digitalizira desetogodišnje senzorske podatke te obrađuje najveći i najraznolikiji skup senzorskih podataka o hrani i piću na tržištu. Ta digitalna baza podataka stalno se širi i ažurira, omogućujući tačno praćenje promjena i trendova u percepciji i preferencijama. Tu nastupa umjetna inteligencija koja iz digitalnog unosa podataka može pouzdano predvidjeti kako će različiti potrošači reagirati na novi proizvod – bez da ga uživo kušaju. HELL je, na primjer, digitalizirala ta kompanija sa sjedištem u New Yorku i nakon analize mnogo podataka i statistika, umjetna inteligencija koristila je prediktivnu inteligenciju kako bi odabrala koji bi okus bio najbolji za njihov novi proizvod. Pored tog, algoritmi umjetne inteligencije mogu predvidjeti kako će se svakoj demografskoj skupini (na temelju dobi, spola, socioekonomskog statusa i mjesta stanovanja) svidjeti okus, miris i tekstura novog proizvoda. Nastali proizvod, HELL AI, uskoro će biti spreman za isporuku jer će u roku od nekoliko sedmica započeti proizvodnju u Szikszóu, jednoj od najmodernijih europskih proizvodnih linija pića, a do potrošača će doći tradicionalnim kanalima.

Očito je da umjetna inteligencija ima ogroman potencijal u području razvoja proizvoda i prehrambenoj industriji, rušeći nekad nezamislive granice i donoseći nove mogućnosti. STrenutačno na svijetu postoji više od 100 umjetnih inteligencija – fokusirane u različitim područjima i njihovo kombinirano djelovanje garantuje visoku razinu inovacija.

Mogućnosti koje nudi umjetna inteligencija su beskrajne, a mi tek počinjemo otkrivati za što je sve sposobna.