Marx.ba

Novi podaci Counterpointa pokazuju da Apple i dalje drži prvo mjesto na tržištu pametnih satova i bežičnih slušalica, ali im Huawei opasno prijeti.
Dva nova izvještaja o analizi tržišta pokazuju kako Apple sa svojim Apple Watchom i AirPodsima i dalje čvrsto drži vodeće pozicije u svojim kategorijama. No, prema najnovijim procjenama. dugogodišnja dominacija, posebno na tržištu pametnih satova, sada je suočena s ozbiljnim izazovom.
Naime, analitička kompanija Counterpoint Research objavila je detaljne analize za dva ključna segmenta potrošačke elektronike. Prvi se odnosi na tržište bežičnih slušalica, tehnički poznato kao TWS (True Wireless Stereo), a drugi na tržište pametnih satova.
Na tržištu TWS slušalica, Appleov udio na globalnom tržištu ostaje gotovo nepromijenjen, bilježeći zanemariv pad od 0,4 posto i sada iznosi oko 21 posto. To ga i dalje čini neupitnim liderom, dok se na drugom mjestu nalazi Huawei sa značajno manjih 8 posto udjela. Nijedan drugi brend ne prelazi 5 posto tržišnog udjela, što potvrđuje snagu Appleovog ekosistema.
Očekuje se da će nadolazeći model AirPods Pro 3 potaknuti postojeće korisnike na zamjenu zahvaljujući poboljšanim zdravstvenim funkcijama i naprednom audio iskustvu. Ipak, zbog visoke cijene Pro modela, ne predviđa se da će značajno utjecati na rast ukupnog broja isporučenih jedinica. Značajniji porast prodaje očekuje se tek oko 2027. godine, s izlaskom osvježenih, standardnih AirPodsa i nove verzije s ANC-om, piše Bug.
Situacija je, međutim, znatno drugačija na tržištu pametnih satova. Godinama je Apple držao više od polovice tržišta, no ta dominacija s vremenom je oslabila, a njihov udio danas se procjenjuje na oko 20 posto. Iako je kompanija iz Cupertina i dalje na vrhu, bilježi pad prodaje već šesti kvartal zaredom.
Glavni izazivač je Huawei, koji je svoj tržišni udio povećao na 16 posto. S obzirom na to da Appleov udio nastavlja padati dok Huawei uživa u brzom rastu i širenju izvan svojih tradicionalnih uporišta poput Kine i Indije, vodeća pozicija mogla bi se promijeniti u narednih godinu ili dvije.
Iako Apple i dalje ostaje na vrhu, podaci jasno pokazuju da se tržište mijenja. Dok je pozicija AirPods slušalica relativno sigurna, borba za prevlast na tržištu pametnih satova postaje sve neizvjesnija. Naredne dvije godine bit će ključne za vidjeti hoće li konkurencija uspjeti preoteti krunu Appleu.