Š. Mašinović
Pravi dokaz da je samo nebo granice kada su poslovni ciljevi u pitanju i da se u Bosni i Hercegovini može uspjeti bez političke pozadine je Maša Čampara, osnivačica marketinške agencije eMedia Patch i novog modnog brenda Casa Di Campara Atelier. Uz rad, trud i zalaganje Maša je visoke, svjetske standarde poslovanja dovela u našu zemlju i pokazala kako se zapravo ispravno posluje, zadržavajući mlade nade u BiH izvrsnim prilikama.
Marx.ba: Prije nekoliko dana, za vrijeme trajanja SFF predstavili ste svoju novu priču, tačnije novi modni brend Casa Di Campara Atelier. Možete li nam reći nešto više o tom i otkud baš svijet mode?
Casa di Campara Atelier je sastavni dio većeg brenda Casa di Campara koji ima sekciju modnog brenda kojeg ste imali priliku vidjeti na SFF-u. Druga strana istog novčića jeste Casa di Campara Properties gdje smo izgradili portfolio luksuznih nekretnina u BiH i Portugalu i sve je to zajedno jedna velika priča koja za cilj ima da stavi Bosnu i Hercegovinu na mapu luksuznih godišnjih odmora, ali također i na mapu modnog svijeta. S obzirom da unutar eMedia Patch radimo sa svjetski poznatim brandovima, bilo je i očekivano da jednog dana pokrenemo i vlastiti brand.
Konkretno za modni brand Casa di Campara Atelier možemo reći da je inspirisan drugom najmanjom morskom obalom na svijetu, Neumom, gdje smo došli na ideju da osnujemo modni brend posvećen vacation wear-u. Nakon što smo izgradili portfolio nekretnina, gledali smo kako tu priču možemo proširiti i izgraditi još više, te nam je modna linija došla prirodno jer smo mi prije svega jako kreativan tim pun ideja.
Marx.ba: Poznato je da je koncept novog brenda vacation-wear. Kako ste došli na tu ideju i šta Vas je najviše inspirisalo?
Kao što sam već i rekla, sve je počelo od luksuznih nekretnina, prije svega u Neumu, a zatim i u Portugalu. Inspirisani tim prizorima došli smo na ideju da pokrenemo svoj modni brend i kreacije koje su prvenstveno namijenjene za nošenje na ekskluzivnim i luksuznim evropskim lokacijama za godišnje odmore. Također, s obzirom da BiH jos uvijek nema modni brand koji se fokusira na garderobu namijenjenu za godišnje odmore na mediteranu, Azurnoj obali i za šetnju po evropskim metropolama i njihovim promenadama, željeli smo da budemo prvi koji će pokrenuti ovu ideju, a mislimo da BiH i Neum to zaista i zaslužuju. Kada pogledate Monako, oni su najmanja obala na svijetu i luksuzna su lokacija za godišnje odmore, kao i za modu. BiH sa Neumom kao drugom najmanjom obalom na svijetu ima isti potencijal i naša ambicija je da tu priču pokrenemo i predstavimo čitavom svijetu.
Cilj nam je da kada neko čuje „Casa di Campara Atelier“ odmah razmišlja o godišnjim odmorima širom evropskih obala, raznim osvježavajućim pićima i šetnjama po plaži, kao i beskrajnim selfijima ispred umjetničkih i arhitektonskih djela.
Marx.ba: Voditi marketinšku agenciju koja je uspješna na svim poljima i svjetski poznata, sa preko 200 zaposlenih nije lak posao. Kako je biti žena u poslovnom svijetu i stajati na čelu jedne od najjačih agencija u regionu, ali i Svijetu?
Biti žena u poslovnom svijetu je izazovno, pogotovo u Bosni i Hercegovini. Međutim to ne predstavlja prepreku za mene jer se i sa tim može izboriti i polako, ali sigurno se počinje osjetiti promjena u mentalitetu čak i kod nas. Naravno, ništa od ovih poduhvata se nije izgradilo preko noći i puno je vremena i rada otišlo da eMedia Patch postane ono što danas jeste i postane jedna od najjačih i najuspješnijih agencija za digitalni marketing globalno.
Marx.ba: Vaš tim čime mladi ljudi iz Bosne i Hercegovine. Koja je tajna njihovog ostanka ovdje obzirom da je fenomen odliva mozgova prisutan već dugi niz godina?
Mi volimo i cijenimo naše ljude te se trudimo da kroz dobar program mentorstva i treninga obezbijedimo sve što im je potrebno kako bi izrasli u prave lidere, na svakom polju, kako lično tako i profesionalno. Također im nudimo priliku da budu front & center ispred klijenata i da njihovo ime bude priznato za njihov rad. Također smo im pružili i priliku da rade na poslovima s kojima se možda ne bi susreli u svijetu digitalnog marketing-a, kao što je naprimjer modna linija koju smo pokrenuli, a sve u cilju unapređenja i proširenja njihovih, ali i naših sposobnosti. To je ujedino prilika da svako ko želi pokaže i ispolji svoju kreativnost i kreativne ideje.
Marx.ba: Obzirom da ste svoje studije završili u Americi, šta je to što ste naučili i donijeli iz Amerike, a pružili bh. poslovnom svijetu i time ostvarili bezkonkurentsku poziciju?
Potrebno je razmišljati van okvira u kojima ste se našli. Ako razmišljate „na malo“, malo ćete i ostvariti. Nikada se nisam bojala izazova i kada sam nailazila na nešto što je nemoguće, radila sam na tome da postane moguće. eMedia Patch je prije 10 godina počela u mom stanu, danas je firma koja upošljava preko 200 mladih osoba u dva ofisa u Sarajevu i Mostaru. Naravno mindset uspješnog poslovanja sam iz svog iskustva i iz SDA-a (koji ima svjetski priznat business model) prenijela direktno u BiH, što možda našu kompaniju i čini drugačijom od većine lokalnih kompanija.
Marx.ba: U posljednjoj deceniji, marketing kao oblast dobio je mnogo na značaju. Prema Vašem mišljenju, šta je ključ uspješne marketinške kampanje?
Ključ uspjeha svake kampanje jeste da je ona jednostavna da je može svako razumjeti. Što jednostavniji rječnik koji udara u „srž“. Svrha i cilj marketinga jeste da da rješenje na problem koji kupac ima tako da se mi tim vodimo u našem poslu. Bitno je naravno i targetirati pravog kupca, što je svakako ono u čemu smo mi eksperti, kao i napraviti catchy dizajn, koji nas Design tim najbolje zna.
Marx.ba: Krize su sa sobom donijele i mnoge opasnosti. Kao marketing stručnjakinja, kako ste se izborili sa tim periodom i da li ste uopšte bili pogođeni istim? Koliku ulogu krizni menadžement igra u dobrom poslovanju?
Kriza je zahvatila cijeli svijet tako i nas. Međutim, baš zbog tog efikasnog i brzog kriznog djelovanja uspjeli smo se izborimo sa krizom i da sačuvamo naše ljude. Kada imate tim koji se svim silama trudi da opstane nešto, onda je to lako postići i ponosna sam da kažem da mi u tome uspijevamo. Bitno je predvidjeti stvari unaprijed koliko god je to moguće i spremiti odgovor na potencijalne opasnosti što nam je do sada išlo od ruke. Ono što nas čini unikatnim jeste da u kriznim situacijama ujedinimo sile i svi zajedno radimo na strategijama kako bi tu krizu prebrodili.
Marx.ba: Fokus Vaše agencije je digitalni marketing, a društvene mreže su postale pravo carstvo kreacija i mjesto dobrog marketinga. Šta je ono što privlači, ali i zadržava publiku danas obzirom da se informacije šire iz minute u minutu, a ritam života nikad nije bio brži?
Danas vaša poruka mora biti takva da odmah zaplijeni pažnju. Morate ponuditi odgovor na pitanje kupca i taj odgovor mora biti direktan i razumljiv svakome. Jedino tako ćete kroz marketing moći ostvariti neki uspjeh i osvojiti pažnju potencijalnog kupca. Morate iza sebe imati i uspješan tim kojem je stalo da svaka kampanja ostvari svoje ciljeve i prenese glavnu poruku targetiranoj grupi.
Marx.ba: Obzirom da ste lider u svijetu marketinga, koju poruku imate za sve žene, ali i sve one koji teže ka uspjehu kao što je Vaš i velikim poslovnim ciljevima? Čime se Vi zapravo vodite u životu?
Moto kojim se ja vodim jeste: „If you are going to do something big, it takes the same effort as doing something small.“. Ako ste spremni da uzmete veliki zalogaj, imati ćete i veliki uspjeh.To se pokazalo kroz eMedia Patch, a očekujemo da se isto desi i sa Casa di Campara projektima.