Marketing X Business

Forbesova lista: Ovo su najutjecajniji kreatori na društvenim mrežama u 2023. godini

Marx.ba

(Izvor: Shutterstock)

Bez obzira zvali ih kreatorima, streamerima, vloggerima ili influencerima, poznata lica s društvenih platformi itekako utječu na razvoj industrije zabave, ali i oglašavanja te umiju svoje pratitelje pretvoriti u zlato.

Magazin Forbes predstavio je čitateljima svoju drugu službenu listu 50 najutjecajnijih (i najvrijednijih) digitalnih kreatora koje ukupno prati čak 2,6 milijardi korisnika i koji su u 2023. ukupno zaradili 700 miliona dolara što je 20 posto više nego lani. Prema procjenama Influencer Marketing Huba, oglašivači će u takozvani kreator marketing do konca godine ulupati 21 milijardu dolara. Usporedbe radi, prije sedam godina bili su spremni potrošiti “tričavih” 1,6 milijardi.

Kako je za Forbes kazala šefica za inovaciju u grupi Omnicom PR, Erin Lanuti, publika više vjeruje influencerima nego reklamama zbog čega neki uspijevaju rasprodati proizvod u svega par minuta. Najuspješniji kreatori rangirani su prema njihovom zaradi, poduzetničkim aktivnostima i omjeru pratitelja i angažmana na njihovim profilima. Uzevši u obzir te kriterije, najuspješniji je Jimmy Donaldson ili MrBeast koji je zaradio izvrsnih 82 miliona dolara od svojih 312 miliona pratitelja.

Olajide Olatunji, poznatiji kao KSI, drži drugo mjesto sa zaradom od 24 miliona dolara, 112 miliona pratitelja i ukupnom stopom angažmana od 6,5 posto, dok je Jake Paul na trećem mjestu sa zaradom od 34 miliona dolara, 66 miliona pratitelja i stopom angažmana od 1,6 posto. Rhett & Link su na četvrtom mjesto, a Charlie D’Amelio na petom. Logan Paul je zauzeo šesto mjesto, a slijede ga Elliot Tebele (poznat i kao F*ckJerry) na sedmom mjestu, Emma Chamberlain na osmom i komičar Matt Rife na devetom mjestu. Bivši Viner Brent Rivera na desetoj je poziciji s angažmanom od 11,25 posto. Utjecajni igrači u svijetu društvenih platformi sa svojom golemom bazom obožavatelja oblikuju svijet medija, marketinga, zabave, ali i društveni ukus, prenosi Lider.

Top 5 kreatora

1. Jimmy Donaldson (Mr. Beast)  

  • Zarada: 82 miliona dolara
  • Broj pratitelja: 312 miliona
  • Prosječni angažman: 9,8 posto
  • Ocjena za poduzetništvo: 4

MrBeast ima obožavatelja gotovo koliko je stanovnika SAD-a, a privlači ih visoko-produciranim videima te zabavnim avanturama i vratolomijama poput preživljavanja na Antartici tokom 50 sati ili pak izgradnje čokoladne tvornice Wonka. Ovaj, kako ga Forbes zove, YouTube titan svoju je moć zarade u virtualnom svijetu iskoristio i u stvarnom, pa pokrenuo lanac snack barova Feastables i restorana MrBeast Burgers te liniju proizvoda (merch).

2. Olajide Olatunji (KSI)

  • Zarada: 24 miliona dolara
  • Broj pratitelja: 112 miliona
  • Prosječni angažman: 6,5 posto
  • Ocjena za poduzetništvo: 4

Olajide Olatunji, poznat kao KSI, svoju influencersku karijeru započeo je 2009. komentirajući FIFA videoigre na YouTubeu. Milione pratitelja privukao je svojim smislom za humor, a potom se iz komičara transformirao u takmičara, pa boksera i repera koji je izdao i dva singla 2023. KSI je s Logan Paulom (šesti na listi) i zaštitno lice brenda Prime Hydration koje je ove godine postalo službeno sportsko piće FC Barcelone, UFC-ija i Arsenala. Olatunjija su pratile i kontroverze zbog mizoginog sadržaja, rasističkih i transfobičnih uvreda, ali je skandale uspješno pretvorio u “preglede”.

3. Jake Paul

  • Zarada: 34 miliona dolara
  • Broj pratitelja: 66 miliona
  • Prosječni angažman: 1,6 posto
  • Ocjena za poduzetništvo: 4

Jake Paul prvo je bio poznat kao zvijezda platforme Vine, a potom je postao jedan od najpoznatijih kreatora na YouTubeu, ali i bokserska zvijezda. Pažnju miliona pratitelja osvojio je bizarnim videima poput jedenja pseće hrane ili kupanja u Icy Hotu, ali i kontroverzama uključujući optužbe za nedolično seksualno ponašanje i varanje obožavatelja. Ipak, Paulova sposobnost, kako Forbes piše, “orkestriranja spektakla” učinila ga je jednim od najbolje plaćenih sportista u 2022. Sklopio je sponzorski ugovor s brendom energetskog pića Celsius, lansirao aplikaciju za sportsko glađenje Betr koja je privukla 50 miliona dolara investicija.

4. Rhett&Link

  • Zarada: 35 miliona dolara
  • Broj pratitelja: 51 milioun
  • Prosječni angažman: 0,85 posto
  • Ocjena za poduzetništvo: 4

Najbolji prijatelji od osnovne škole, dva bivša inženjera — pravim imenima Rhett James McLaughlin i Charles Lincoln ‘Link‘ Neal III — počeli su objavljivati ​​humoristične emisije na YouTubeu 2006. Danas njihova kompanija Mythical zapošljava više od 100 ljudi koji stvaraju YouTube sadržaj poput dnevne emisije Good mythical morning, kulinarskog šoua Mythical Kitchen i kanala Smosh za komične skečeve. Par producira podcaste, turneje i događaje, knjige i TV emisije. Također, njihov fond Creator Accelerator ulaže u buduće kreatore.

5. Charlie D‘Amelio

  • Zarada: 23 miliona dolara
  • Broj pratitelja: 213 miliona
  • Prosječan angažman: 0,7 posto
  • Ocjena za poduzetništvo: 4

Charli D’Amelio je i dalje najbolja kreatorica na TikToku te jedna je od najviralnijih zvijezda na internetu. Mlada je kreatorica zaštitno lice Prade, hodajuća reklama za Amazon, CeraVe i SKIMS. Prije godinu dana lansirala je parfem Born Dreamer, a na policama trgovina može se pronaći i njen brend odjeće Social Tourist koji su ona i njena sestra Dixie (18. na listi) lansirale u saradnji s Hollisterom 2021. Njena porodica snima treću sezonu šoua ‘The D‘Amelio Show‘ za Hulu, a odnedavno imaju i svoj brend obuće D‘Amelio Footwear. Vrijedi spomenuti da Charli još nije napunila 20 godina.