Marx.ba
Uskoro će u Evropi na snagu stupiti značajne promjene o potpisivanju ugovora na daljinu za finansijske usluge, što se odnosi na online kupovinu, ali i ostale oblike kupovine izvan trgovina. Konačni dogovor o takvim ugovorima na daljinu za finansijske usluge danas je potvrdio Evropski parlament, a u njemu su usvojeni i prijedlozi hrvatske europarlamentarke Biljane Borzan. Riječ je o prijedlogu vezanom za uvođenje tzv. dugmeta za otkazivanje, koji bi trebao olakšati proces odustajanja od online kupovine.
Kako je objasnila Borzan, kupci ponekad donose ishitrene odluke o kupovinu preko interneta, pri čemu se često osjete prevarenima od prodavača. Naime, kupci ponekad nasjednu na tvrdnje prodavaca da postoji ograničena količina robe određenih proizvoda, što stvara osjećaj da ih moraju kupiti kako se ti proizvodi ne bi rasprodali, a ponekad se oko nekih proizvoda stvara lažan dojam da su na kratkotrajnoj akciji.
– Međutim, kada požale zbog odluke, često shvate da je iz ugovora puno teže izići nego što je bilo ući. Zato sam presretna što smo uspjeli ispregovarati uvođenje takozvanog dugmeta za otkazivanje, jednostavnog alata kojim će potrošač s dva klika moći odustati od kupovine koja je napravljena online. Vjerujem da će to dovesti do male revolucije u online kupovini, objašnjava Biljana Borzan.
Zastupnica u Evropskom parlamentu, na temelju pritužbi građana, kaže da iako kupci budu nezadovoljni procesom kupovine ili kupljenim proizvodima, gotovo polovica njih ništa ne poduzme. Razlozi za to su različiti – ponekad je riječ o malim iznosima, ponekad smatraju da će taj proces trajati predugo ili da je sama procedura raskidanja ugovora prekomplicirana.
– S novim zakonom to bi se trebalo promijeniti jer bi se na vidljivom mjestu trebalo uvesti to dugme za otkazivanje na koji će potrošač moći kliknuti 14 dana od sklapanja ugovora, ako je bio dobro obaviješten o uvjetima ugovora. Ako nije bio dobro informiran o uvjetima ugovora, onda se može povući u roku godine i 14 dana, objašnjava Borzan.
Pored mogućnosti lakšeg otkazivanja ugovora sklopljenih online, novi se zakon odnosi i na ostale oblike kupovine izvan trgovina, bilo da je riječ o kupovini od prodavača koji su vam pokucali na vrata ili ako se na potrošače vrši pritisak da kupe nešto putem telefona ili poruka.
U budućnosti bi, dakle, kupci koji se predomisle mogli jednostavno otkazati ugovore koje su dogovorili na takav način.