Marketing X Business

ChatGPT će služiti i za planiranje putovanja

Š.M.

Izvor: Bloomberg

Kako navode analize istraživačke kompanije Euromonitor International, korisnicima umjetne inteligencije (AI) kao što je ChatGPT, ista će donijeti značajne promjene u iskustvima putovanja, otvarajući nova vrata. Ovaj nagli uspon AI u području putovanja djelomično je posljedica njegove iznimne praktičnosti i neprekidne dostupnosti, 24 sata dnevno. Caroline Bremner, vodeća istraživačica za putovanja i turizam u Euromonitor International, naglašava da su putnici sada u mogućnosti pristupiti AI alatima sa različitih uređaja, uključujući pametne telefone i računalne platforme, bez obzira na mjesto i vrijeme povezivanja s internetom.

Zapanjujućih 97,8 posto rukovoditelja u industriji putovanja, sudionika u anketi Glas industrije: Putnička anketa Euromonitor International, izjavilo je da će AI imati značajan utjecaj u idućih pet godina.

Utjecaj umjetne inteligencije može dovesti do promjena u industriji rezervacija putovanja. “S obzirom na visoku stopu digitalizacije putovanja, gdje čak 66 posto rezervacija se obavlja online u 2023. godini, a mobilni uređaji čine 35 posto ukupne online prodaje, već primjećujemo promjene koje generativna umjetna inteligencija donosi”, istaknula je Bremner.

Turistički sektor već se prilagođava novim trendovima. Expedia je u aprilu 2023. najavila suradnju s OpenAI-om, pružajući planiranje putovanja kroz aplikaciju koja se temelji na ChatGPT za iOS, uz dodatni paket za korisnike ChatGPT Plus. Expedia ChatGPT pruža personalizirane preporuke, djelujući kao virtualni asistent za putovanja, pružajući relevantne rezultate za hotele i aktivnosti na odredištu. Booking Holdings-ove kompanije Kayak i OpenTable također najavljuju dodatke s ChatGPT-om. Ostali putnički brendovi, uključujući TripAdvisor, GetYourGuide i Klook, slijedili su isti smjer. Kompanija Trip.com je integrirala ChatGPT u svoj nedavno lansirani AI chatbot TripGen, pružajući stvarno-vremensku pomoć, planiranje putovanja i savjete za rezervaciju prije samog putovanja. Hoteli i avioprijevoznici sve više koriste generativnu umjetnu inteligenciju za korisničku podršku dok automatiziraju manje zadatke.

S daljnjim integracijama, putovanja i rezervacije se mogu besprijekorno spojiti, omogućavajući trenutne rezervacije ovisno o dostupnosti u stvarnom vremenu. Generativna umjetna inteligencija se tek počinje razvijati, pružajući potrošačima što je Airbnb nazvao ‘ultimativni domaćin’.