Marketing X Business

Dionice Spotifyja skočile za osam posto nakon najave poskupljenja pretplatničkih paketa

Marx.ba

(Foto: Spotify Facebook)

Spotify do kraja aprila planira povećati cijenu svoje pretplate na čak pet tržišta uključujući Ujedinjeno Kraljevstvo, Australiju i Pakistan, piše Bloomberg dodajući da će kasnije ove godine doći do podizanja cijena i u Sjedinjenim Američkim Državama. Individualni planovi, odnosno paketi, porast će za gotovo jedan euro dok će porodični i duo paketi porasti za skoro dva eura.

Nove cijene trebale bi pomoći popularnoj streaming platformi da pokrije troškove audioknjiga, nove usluge predstavljene prošle godine koja pretplatnicima pruža 15 sati besplatnog slušanja sedmično. Također, planiraju uvesti i novi pretplatnički program u kojem će nuditi muziku i podcaste, ali ne i audioknjige. Dionice ove švedske kompanije u srijedu su porasle za osam posto nakon što su mediji objavili vijest o drugom dizanju cijena u godini dana.

Podsjetimo, streaming platforma je podigla cijene i prošlo ljeto, a početkom 2023. izvršni direktor Daniel Ek priznao je da su previše ambiciozno ulagali u svoj podcast biznis i to nauštrb profita. Od 2020. kompanija je na četiri akvizicije potrošila 493 miliona eura, a ulaganje im se nije vraćalo tako brzo kako su zamislili.

Ipak, Spotify je u četvrtom kvartalu prošle godine privukao mnogo više pretplatnika nego što se očekivalo pa su samim time smanjili svoj neto gubitak. Izvijestili su o prihodu od 3,67 milijardi eura što je povećanje od 16 posto u odnosu na godinu ranije te neto gubitak od 70 miliona eura. Usporedbe radi, godinu ranije zabilježen je neto gubitak od 270 miliona eura.

Spotify je tako do kraja prošle godine dodao 28 miliona mjesečnih korisnika te ih sada broji ukupno 602 miliona od čega je 236 miliona pretplaćeno na premium sadržaj. Prethodno je Spotify rekao investitorima kako očekuje da će u četvrtom kvartalu dodati ukupno 27 miliona aktivnih mjesečnih korisnika.

Operativni troškovi Spotifyja porasli su za dva posto u odnosu na prethodnu godinu prvenstveno zbog 139 miliona eura troškova povezanih s otpuštanjima u decembru. Bruto marža za ovo tromjesečje iznosila je 26,7 posto, što je porast u odnosu na 25,3 posto godinu ranije, za što kompanija kaže da odražava trendove poboljšanja u segmentu podcasta i muzike koji su djelomično neutralizirani početnim troškovima uvođenja audioknjiga i naknadama vezanim uz otpremnine.

Prihodi od premium usluga u 2023. porasli su 17 posto u odnosu na prethodnu godinu, dok su prihodi od reklama porasli za 12 posto na tromjesečni rekord od 501 milion eura. Prihodi od muzičkog oglašavanja ostvarili su dvoznamenkasti rast, baš kao i prihodi od podcast oglašavanja. Finansijski direktor Paul Vogel, koji napušta kompaniju, rekao je analitičarima da se očekuje da će segment podcasta porasti na pozitivnu bruto maržu do kraja ove godine. 

Za prvo tromjesečje 2024. Spotify očekuje brojku od 239 miliona premium pretplatnika i 618 aktivnih mjesečnih korisnika. Kompanija predviđa ukupni prihod u prvom tromjesečju od 3,6 milijardi eura i bruto maržu od 26,4 posto.

Daniel Ek je prilikom objave rezultata za četvrti kvartal prošle godine pohvalio Spotifyjev rekordan rast korisnika u 2023. godini te je najavio da je fokus za ovu bolja monetizacija tog rasta, piše Lider.

Povezani članci