Marketing X Business

Disney uvjerljivo najjači na svijetu po prodaji licencirane robe

Marx.ba

(Izvor: Shutterstock)

Svake godine License Global poziva vlasnike intelektualnog vlasništva da dostave podatke o prihodima od licencirane robe i njihove formule za prethodnu godinu. Ovogodišnji izvještaj o maloprodaji licenciranih potrošačkih proizvoda i usluga u 2022. pokazalo je rezultate prodaje u iznosu od čak 278 milijardi dolara. 

Prvih 20 od 84 brenda navedena u izvještaju zajedno su generirali 230 milijardi dolara. Da stvari budu još zanimljivije, samo prvih deset brendova generiralo je 189 milijardi dolara i zabilježilo prosječnu stopu rasta od 20 posto u odnosu na prošlu godinu, pri čemu su pojedinačne firme zabilježile godišnji rast od čak 61 posto. 

Prema License Globalu, prodaja Disneyjeve robe na svjetskom nivou iznosila je 61,7 milijardi dolara u 2022. godini, što je gotovo dvostruko više od drugoplasirane Dotdash Meredith. To znači da je Disney zaradio najviše novca od licencirane robe od bilo koje druge firme na svijetu. Ta roba uključuje i njihove vlastite artikle (koje prodaje direktno Disney) i artikle bilo koje druge firme koja koristi robnu marku Disney (kao što je Funko POPs), prenosi Lider.

(Izvor: License Global, Statista)

Disney

Disney Consumer Products, Games and Publishing kao dio The Walt Disney Companyja donosi najpoznatije robne marke u svakodnevnicu ljudi širom svijeta. Njihovi proizvodi i usluge obuhvataju robne marke firme kao što su Disney, Pixar, Marvel, Lucasfilm, ESPN, 20th Century Studios i National Geographic. 

Isti se isporučuju kroz različite kanale, uključujući globalno masovno tržište, specijalizirane trgovine, trgovine mješovitom robom i digitalne maloprodaje, shopDisney digitalni i fizički portfelj te Disney Parks. Kao najveća svjetska firma za licenciranje, Disney Consumer Products, Games and Publishing sarađuje s robnim markama kao što su Hasbro, Mattel, Mad Engine, LEGO Group, Jay Franco, adidas, H&M, Pandora, Kimberly Clark, Funko i Procter & Gamble. 

Dotdash Meredith

Dotdash Meredith je najveći digitalni i printani izdavač u Americi. Od mobitela do časopisa, gotovo 200 miliona ljudi koristi njihove usluge. Neki od najpoznatijih brendova kompanije uključuju PEOPLE, Better Homes & Gardens, Verywell, Food & Wine, The Spruce, Allrecipes, Brides, Byrdie, REAL SIMPLE, Investopedia, Southern Living, Coastal Living, EatingWell, Cooking Light, LIFE i InStyle.

Riječ je o brendu koji doseže mjesečnu publiku od preko 43 miliona korisnika uz prisutnost na više platformi u printanom i digitalnom izdanju, ali je i u dugogodišnjim licencnim partnerstvima s firmama kao što su Walmart i Anywhere Real Estate. Časopis Better Homes & Gardens u Walmartu ima više od 3.000 aktivnih skladišnih kontrolnih jedinica (SKU) na mreži i u trgovinama širom SAD.  

Authentic Brands Group

Authentic Brands Group (ABG) globalna je platforma za razvoj robnih marki, marketinga i zabave s portfeljem od preko 40 svjetski poznatih robnih marki životnog stila, zabave i medija. S globalnim sjedištem u New Yorku, Authentic ima regionalna sjedišta na glavnim tržištima širom svijeta. ABG povezuje snažne robne marke s globalnom mrežom operatera, distributera i trgovaca za izgradnju dugoročne vrijednosti na tržištu.

ABG je i 2022. nastavio razvijati svoju platformu putem niza akvizicija i strateških poteza. Također, njihov satelitski ured sa sjedištem u Evropi razvio se u operativno regionalno sjedište usmjereno na poticanje rasta marke i poslovanja u EMEA i Indiji. Osim toga, ABG je zaključio svoju najveću akviziciju do sada s Reebokom i finalizirao akviziciju Teda Bakera.

Inače, firma je vlasnica i poznatog brenda časopisa Sports Illustrated, kao i prava na lik, odnosno marketinških prava nekoliko slavnih osoba kao što su Muhammed Ali, Elvis Presley i David Beckham. Brendovi u vlasništvu ABG-a ostvarili su 24,1 milijardu dolara u prodaji licencirane robe u 2022. godini.