Marketing X Business

Dubai želi imati najveći aerodrom na svijetu: Evo kako napreduju i ko im je konkurencija

Marx.ba

(Izvor: Shutterstock)

Prije nešto više od 10 godina, u oktobru 2013 godine, Wizz Air A320 koji je stigao iz Budimpešte, dospio je na naslovne strane kao prvi komercijalni putnički let ikada koji je sletio na međunarodni aerodrom Al Maktoum, također poznat kao Dubai svjetska centrala (DWC), prenosi Yahoo Life.

Ovaj potpuno nov “grinfild” aerodrom udaljen je nekih 20 milja jugozapadno od centra Dubaija i dizajniran je da, u ne tako dalekoj budućnosti, postane najveći i najprometniji na svijetu. Vizija za ovaj aerodrom je bila, i još uvijek jeste, futurističko mega-središte, koje bi osiguralo da uloga emirata kao glavnog čvorišta globalne ekonomije ne naiđe na probleme s kapacitetom u skorije vrijeme.

Dubai Airports, aerodromska uprava koja upravlja i Dubai Internacional (DXB) kao i novim aerodromom, obećava da će, kada Al Maktum International bude završen, moći primiti više od 160 miliona putnika godišnje kao i 12 miliona tona tereta.

To je gotovo 63 miliona putnika više od trenutno najprometnijeg aerodroma na svijetu, Hartsfield–Jackson Atlanta Internacional, koju je 2022. godine primio gotovo 100 miliona više putnika od Dubai Internacional. DXB je već sada najprometniji aerodrom na svijetu izvan SAD i glavna međunarodna vrata Dubaija. Deset godina poslije prvog putničkog leta i punih 13 godina otkako je prvi put otvoren za teretne operacije, na ovom aerodromu se i dalje radi.

DWC je pronašao ulogu centra za održavanje, popravak i remont aviona. Također ugošćuje niz operatora avio prevoza tereta (uključujući Emirates Cargo) i privatne avione i neke čarter letove.

Redovne putničke usluge, međutim, ograničene su na one koje nudi nekolicina niskotarifnih prevoznika koji usluge nude uglavnom putnicima iz istočne Evrope, Rusije i srednje Azije.

– Dali smo prioritet širenju i ulaganjima u DXB kako bismo ispunili zahtjeve i planove naših korisnika. Ovo će se nastaviti dok se ne iskoriste svi mogući kapaciteti, rekao je za CNN Paul Griffiths, izvršni direktor Dubai Airports.

Plan je da se maksimizira trenutni kapacitet kroz primjenu inovativne tehnologije i renoviranja kako bi se preispitalo korištenje prostora time dodajući još 20 miliona putnika trenutnom godišnjem kapacitetu DXB-a od 100 miliona putnika.

– Ovo proširenje ne samo da će omogućiti kratkoročni rast, već će nam također dati dodatno vrijeme za izradu strategije za postupno širenje DWC-a. Naše prognoze putnika za 2023. iznose 86,8 miliona, s projekcijama od 88,2 miliona odnosno 93,8 miliona za 2024. i 2025. godinu, dodaje Griffiths.

Iako je oprezan da ne daje definitivne prognoze kada će aerodrom biti završen, Griffiths je nagovestio časopisu Biznis Traveler da se radi na intrigantnom modularnom pristupu za postepeno proširenje DWC-a koje može trajati čak do 2050-ih.

7_Concept of Wings_ebctv.net

– Ne planiramo aerodrom koji ima terminale. Potpuno ćemo promeniti poslovni model za aerodrome učiniti ih daleko intimnijim i rešiti se svih nasleđenih procesa kojima smo predugo morali podvrgavati naše korisnike – kaže Grifits.

Ovaj aerodrom će biti centralni dio mnogo većeg plana, nazvanog Dubai South, koji podrazumijeva stvaranje potpuno novog grada u pustinjskom pojasu od 145 kvadratnih kilometara, južno od Dubaija. Iako ne postoji zvanični vremenski okvir za ovo, pravi preokret će se dogoditi kada se lokalni gigant Emirati i njihov manji partner FlayDubai premjeste na novi aerodrom.

Prelazak Emirata na DWC je više od promjene lokacije.

– To je strateško preusmjeravanje kao odgovor na promjenjivu dinamiku globalnog tržišta aero putovanja i trgovine, kaže stručnjakinja za vazduhoplovstvo Nadine Itani sa univerziteta u Sariju u Engleskoj.

Ona napominje da vjera koju Dubai ima da će DWC biti mega-središte avio prevoza i trgovine u budućnosti nije izolovan slučaj. U regionu se trenutno vodi trka za ulaganje u nove, velike aerodrome i niko ne želi da zaostane.

Međunarodni aerodrom Hamad otvoren 2014. godine u obližnjem Kataru, direktni je konkurent Dubaiju i sprema se proširiti svoj kapacitet na više od 60 miliona putnika godišnje.

Ovo je bio samo jedan dio proširenja aerodroma u regionu –  otvaranje potpuno novog aerodroma u Muskatu u Omanu, vrijednog 1,8 milijardi dolara, 2018. godine, potom izgradnja novog terminala u Bahreinu u vrijednosti  od 1,1 milijarde dolara 2021. godine i izgradnja terminala A na aerodromu u Abu Dabiju u novembru 2023. godine. Ovaj novi objekat od 780 hiljada kvadratnih metara može istovremeno da primi do 79 aviona.

Međunarodni aerodrom Kuvajta gradi novi terminal koji će u inicijalno imati kapacitet za 25 miliona putnika godišnje, sa mogućnošću udvostručenja na 50 miliona u budućnosti.

Saudijska Arabija također priprema veliko proširenje aerodroma kao dio svoje Vizije 2030., u okviru koje je odvojeno 100 milijardi dolara kako bi se podržala vazhušna povezanost kraljevstva i tako da pretvorila u jedno od najboljih svjetskih turističkih destinacija.

Trka za prevlast i prvo mjesto na listi najboljih i najpormetnijih aerodroma je počela, a ambicije svih uključenih su velike.