Marketing X Business

eCommerce asocijacija u BiH, jedina članica Ecommerce Europe iz regiona: Važni koraci na evropskoj mapi

Marx.ba

(Izvor: eCommerce)

eCommerce asocijacija u BiH, jedina članica Ecommerce Europe iz cijelog regiona, s ponosom predstavlja prvi detaljni izvještaj koji stavlja bosanskohercegovačko tržište na mapu evropske e-trgovine. Ovaj izvještaj, ključan za godišnju analizu Ecommerce Europe, simbolizira značajne korake koje BiH čini ka digitalnoj trgovini i integraciji sa evropskim tržištem.

Prema izvještaju, u 2022. godini, uprkos izazovima u ekonomskom i političkom okruženju, eCommerce u Evropi nastavila je rasti. Evropski B2C eCommerce promet porastao je sa 849 milijardi eura u 2021. na 899 milijardi eura u 2022., bez obzira na visoke stope inflacije koje su utjecale na kupovnu moć potrošača. eCommerce u Bosni i Hercegovini također je ostvario rast, pokazujući vitalnost i adaptivnost u teškim vremenima.

U kontekstu šireg evropskog eCommerce tržišta, članstvo eCommerce asocijacije u BiH u Ecommerce Europe predstavlja više od simbola prestiža; ono je ključni mehanizam koji omogućava tržišnim akterima u Bosni i Hercegovini pristup vitalnim resursima i mreži.

– Naša prisutnost u Ecommerce Europe je važna za bh. e-trgovinu. Prvi put imamo priliku da učestvujemo u kreiranju evropskih eCommerce tokova i da se naše specifičnosti i potencijali adekvatno predstave. Ovo članstvo nije samo platforma za razmjenu znanja i iskustava, već je i prilika za uspostavljanje partnerstava i sinergija koje su neophodne za uspjeh na konkurentnom evropskom tržištu, ističe Belma Agić, izvršna direktorica  eCommerce asocijacije u BiH.

Christel Delberghe, generalna direktorica EuroCommerce rekla je da se ponašanje potrošača se mijenja – kombiniranje online i offline kupovine postaje uobičajeno.

– Zbog visoke inflacije u 2022. godini, potrošači su postali osjetljiviji na cijene i sve više pažnje posvećuju uštedi, koristeći i uspoređujući različite kanale za kupovinu, bilo online ili u fizičkim trgovinama. Predviđamo rast online prodaje u budućnosti, do 30% ukupne maloprodaje do 2030. godine. Prisutnost na internetu postaje sve važnija, naročito za manje trgovce, naglasila je.

Orhan Gazibegović, predsjednik eCommerce asocijacije u BiH je rekao da se izvještaj i njegovi ključni nalazi trebaju se shvatiti kao podsticaj za dalji razvoj i prilagodbu eCommerce sektora u BiH, kako bi se osigurala konkurentnost i otpornost naše industrije u budućnosti,.

– Mi nastavljamo raditi na razvoju digitalne trgovine u zemlji, integraciji s evropskim tržištem te nastavljamo pružati podršku svojim članovima u iskorištavanju prilika koje nudi rastući eCommerce sektor. Ove informacije iz evropskog konteksta dodatno potvrđuju važnost našeg angažmana i uloge koju igramo u oblikovanju budućnosti eCommerca na lokalnom i šriem nivou. Pozivamo sve zainteresovane strane da prate naše aktivnosti, da se uključe i doprinesu razvoju bh. eCommerce ekosistema, rekao je.

Luca Cassetti, generalni sekretar Ecommerce Europe, naglasio je važnost jedinstvenog tržišta i potrebu za smanjenjem prepreka, posebno u odnosu na prekograničnu prodaju.