Marketing X Business

Marx.ba istražuje: Koliko koštaju polovni električni automobili u BiH

N. D.

(Izvor: Twitter)

Nova strudija koju su sastavili Rocky Mountain Institute (RMI), Systems Change Lab i projekt EEIST tvrdi da bi električna vozila mogla činiti više od dvije trećine ukupne prodaje novih automobila do 2030., što je znatno veći udio od mnogih drugih nedavnih analiza.

Istraživanje slijedi putanju S-krivulje viđenu na tržištima EV-a kao što su Sjeverna Europa i Kina i primjenjuje ga u cijelom svijetu, pokazujući da će prodaja EV-a porasti najmanje šest puta do 2030.

Postoji tržište

Ako je to slučaj, tada će činiti 62 posto do 86 posto. Tvrdi se da bi se troškovi batreija mogli prepoloviti u ovom desetljeću sa 141 eura po kilovatsatu na između 56 i 85 eura. Ovi padajući troškovi mogli bi električna vozila učiniti jeftinijima na “svakom tržištu na svijetu”.

Naravno, mnogi koji su se već odlučili na električne automobile, doći će u situaciju da već žele novi model, a takav trend već postoji u svijetu. Tako postoji i tržište polovnih električnih automobila. Kako Bosna i Hercegovine nije inače veliko automobilsko tržište, tako nije i kada se radi o automobilima na struju, ali trend porasta potražnje je tu.

Tako se i kod nas već u poslje vrijeme mogu naći polovni automobili na struju. Pretragom specijaliziranih portala za prodaju automobila pokušali smo pronaći šta se to nudi ili nudilo posljednjih mjeseci kada se radi o ovim četverotičkašima.

Ako ste za one nešto starije modele, a tipični ste ljubitelj Golfa, ovakav električni model iz 2015. godine možete naći za nešto manje od 32.000 KM. Nešto mlađi Golf VII iz 2108. godine je 47.000 KM.

Audi A6 3.0tdi quattro koji je proizveden 2013. godine je u ponudi za 36.000 KM. Nissan Leaf, star pet godina može se naći za nekih 45.000 KM, s tim što se povremeno pojave i starije verzije ovog automobila, uz nižu cijenu. Tu je u Tesla X iz 2018. godine za koju bar prema očekivanju prodavca treba izdvojiti 120.000 KM.

Ovo desetljeće

Ponuda automobila proizvedenih u ovom desetljeću, a da nisu tek iz fabrike, je zaista šarolika. Listajući specijalizirane portale za prodaju, trenutno se kao najskuplji polovni električni automobil nametnuo Porsche Taycan iz 2022. godine sa cijenom od 239.000 KM, dok je Taycan Turbo star tri godine u ponudi za 203.000 KM.

Toyota RAV 4 proizveden ove godine košta 127.000 KM, ali tu se ne zatvara krug. Volkswagen ID.4 Pro Performance iz prošle godine ima cijenu od 90.000 KM, ID.4 istog godišta je 107.000 KM, dok Audi e-tron iz 2021. godine košta 170.000 KM. Mercedes-Benz EQA Edition 1 koji je prozveden 2021. godine košta 95.000 KM.

Ima i nekoliko mališana u ponudi. Tako je Renault ZOE iz 2020. ponuđen po cijeni do 30.000 KM, a VW e-UP iz 2017. za 27.000 KM. Kineski XEV Yoyo electric star dvije godine košta oko 30.000 KM.