Marketing X Business

Može li superhrana biti dio održive politike

Marx.ba

(Izvor: Shutterstock)

Kada se govori o ekologiji, u posljednje se sve vrijeme stavlja akcenat na proizvodnju hrane i njen utjecaj na zagađenje. Kao što znamo, ponajviše se priča o industriji mesa i CO2 emisijama, ali to je samo jedan – najistaknutiji dio priče.

Stvar je dosta kompleksnija. Naravno, nije riječ samo o tome da li neka hrana sama po sebi “zahtijeva” manje trošenje resursa, već i o tome – može li hrana, koja postaje sve popularnija, pa se više i proizvodi, vremenom postati dio održivijeg poslovanja?

Inače, u superhranu se svrstavaju one namirnice koje podižu nivo energije, održavaju zdrav hormonalni balans i imunitet, te utječu na redukciju/eliminaciju određenih virusa i bakterija. Prema aktuelnim podacima, superhrana može imati pozitivan efekat na planetu, a samim tim i na kolektivno zdravlje ljudi.

S obzirom na trenutni trend u potrošnji superhrane, izdvajaju se tri dimenzije održivosti novog tržišta:

  1. Ekonomski aspekt koji podrazumijeva spremnost da platimo određenu sumu novca za superhranu, kao i prihode i cijenu;
  2. Okruženje koje podrazumijeva prirodnost sastojaka, nivo zagađenja, procese pripreme, organsku proizvodnju i pakovanje;
  3. Društveno-zdravstveni stub koji uključuje zdravstvene benefite superhrane, nutritivne vrijednosti, nivo komfora iskustva i tradiciju.

Treba uzeti u obzir i da kupovina hrane, koja nije lokalno proizvedena, zahtijeva intenzivnije korištenje energije i transporta, te generisanje značajnih opterećenja životne sredine. Aktuelne studije sugerišu da postoje određeni sukobi i sinergije između održivosti zdravlja i životne sredine.

Inače, vrijednost tržišta superhrane u cijelom svijetu bila je 152 milijarde dolara u 2021., a očekuje se da će porasti za dodatnih 41% do 2027. godine.

Povezani članci