Marketing X Business

Najpoznatiji proizvođač sandala na svijetu izlazi na berzu: Vrijednost se mjeri u milijardama

Marx.ba

(Izvor: EPA)

Njemački proizvođač sandala Birkenstock, nekada omiljeni brend među zdravstvenim radnicima, vjerovatno će postići vrijednost od 9,2 milijarde eura kada u ovom mjesecu izađe na berzu. Oko 32,2 miliona redovnih dionica bit će ponuđeno na Newyoršku burzu u inicijalnoj javnoj ponudi dionica. U ponedjeljak je kompanija procijenila svoje dionice na 44 do 49 dolara, pa bi mogla prikupiti do 1,58 milijardi dolara, piše The Guardian.

Njemački brend doživio je određeni preporod u posljednje dvije godine, a sada je omiljen među slavnim i utjecajnim osobama. Među obožavateljima su Kendall Jenner, Gigi Hadid i Sienna Miller. Birkenstockove sandale pojavile su se i u filmu Barbie, u kojem ružičasti model nosi Margot Robbie. Prošle godine sandale ovog brenda bile su jedan od najkupovanijih modnih artikala u Velikoj Britaniji.

Promocija dionica – koja bi se trebala održati 11. oktobra – označava prekretnicu za kompaniju osnovanu 1774. za proizvodnju ortopedskih cipela. Do 1897. Konrad Birkenstock napravio je prvi fleksibilni potplat koji je odgovarao konturama stopala.

Kompanija je ostala u rukama porodice osnivača do 2021. godine, kada je prodala većinski udio privatnoj grupi L Catterton i porodičnom holdingu francuskog luksuznog magnata Bernarda Arnaulta. Međutim, sa svojim širokim remenima i potplatima od pluta i lateksa, sandale su počele stjecati međunarodnu slavu puno prije toga.

U Sjedinjene Američke Države stigle su 60-ih godina i brzo su ih usvojili hipiji koji su prihvatili njihovu udobnost bez suvišnih detalja i tvrdili da je njihov utilitarni izgled antimodni izraz. Ali kad ih je supermodel Kate Moss obukla za modno snimanje 90-ih godina, sandale su postale standardna obuća za slavne.

Brendovi od Paco Rabannea i Valentina do Celine prilagodili su svoje verzije Birkenstockica, čak ih stavljajući na modne piste. Glumica Frances McDormand stala je na pozornicu na dodjeli Oscara u veljači 2019. u žutom paru sandala – potvrđujući ideju da obuća ne mora biti bolna da bi bila glamurozna.

Susannah Streeter, voditeljica odjela za novac i tržišta u investicijskoj firmi Hargreaves Lansdown, rekla je sljedeće:

– Modni zaljubljenici mogu biti ćudljivi i dok Birkenstock možda trenutno uživa u popularnosti, morat će raditi brzo kako bi održao korak sa stilskim promjenama. Krivotvorena roba također bi mogla uzrokovati gubitak uporišta u modnom okruženju koje se brzo mijenja.

U devet mjeseci zaključno s 30. junom ove godine Birkenstock je zabilježio prihode od 1,11 milijardi eura, što je 21 posto više u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Neto dobit za devet mjeseci iznosila je 129.1 milion eura.

Dok su druge kompanije prebacile proizvodnju na mjesta gdje je rad općenito jeftiniji, poput Azije, Birkenstock kaže da se 95 posto njegovih proizvoda i dalje proizvodi u Njemačkoj. Sa sjedištem u gradu Linz am Rhein, kompanija ima nekoliko proizvodnih lokacija u zemlji i oko 6.200 zaposlenika širom svijeta.

Birkenstock, koji će svoje dionice ponuditi na berzi u New Yorku pod oznakom “BIRK”, također je najavio imenovanje Alexandrea Arnaulta, sina predsjednika LVMH milijardera Bernarda Arnaulta, u svoj upravni odbor.