Marketing X Business

Nihad Imširović, predsjednik Uprave Konzuma za Marx.ba: Stabilnim poslovanjem smo učvrstili tržišnu poziciju

Nermin DEMIROVIĆ

(Foto: Konzum d.o.o. Sarajevo)

Konzum je prodavnica u komšiluku, kažu u ovoj kompaniji. Prema onome što naglašavaju, dovoljno su mali da bi upoznali svoje kupce, ali i dovoljno veliki da ponude kvalitetan asortiman po konkurentnim cijenama.

Za njih je zadovoljstvo kupaca je na prvom mjestu, a ponuda dnevnih proizvoda je prioritet. Naglašavaju da zapošljavaju kvalitetan i stručan kadar koji na najbolji način svakodnevno pruža dobru uslugu kupcima.

Menadžment kompanije Konzum d.o.o. Sarajevo stalno osluškuje potrebe kupaca, a na čelu tima je predsjednik Uprave Nihad Imširović. Radi se o iskusnom menadžeru koji je prije dolaska na čelo Konzum d.o.o. Sarajevo 2018. godine, već bio na značajnim menadžerskim funkcijama u drugim uglednim kompanijama.

Imširović je u razgovoru za Marx.ba govorio o rezultatima kompanije, planovima, strategiji, resursima…

Kako gledate na rezultate koje trenutno postiže Konzum?

– Kompanija Konzum d.o.o. Sarajevo upravlja najvećom mrežom prodajnih objekata u Bosni i Hercegovini sa gotovo 260 prodajnih objekata i zapošljava više od 3.200 zaposlenika. Krajem prošle godine smo uspješno završili proces integracije sa Mercatorom, paralelno upravljamo brendovima Konzum i Mercator na našem tržištu, osnažili smo našu ulogu i doprinos, operativno smo efikasniji i jači. Stabilnim poslovanjem smo učvrstili tržišnu poziciju kroz godine koje su iza nas i mogu reći da sam zadovoljan rezultatima koje ostvarujemo, uz to donosimo nove trendove i kreiramo nove principe poslovanja u retail industriji. Opredijeljeni smo na to da i dalje jačamo naše komparativne prednosti i budemo prepoznatljivi na tržištu. Kao dio velike regionalne grupacije Fortenova grupe imamo priliku biti predvodnik u procesima digitalizacije, ESG-a, širenju maloprodajne mreže i novim zapošljavanjima.

Kako kompanija planira odgovoriti na trenutne izazove u industriji maloprodaje?

– Maloprodaja je uvijek bila turbulentna industrija, koja vas nauči da se nosite sa izazovima, prevaziđete ih i iz svega izađete jači i pametniji. Izazove smo uvijek doživljavali kao nove prilike za promjenu uz maksimalno zalaganje i posvećenost cijelog tima. Ako ćemo govoriti o konkretnim izazovima, jedan od ključnih sa kojim se trenutno suočava većina kompanija na našem tržištu pa tako i mi, je nedostatak radne snage. Također, i dalje se u opskrbnom lancu suočavamo sa stalnim rastom nabavne vrijednosti proizvoda što se odražava i na rastu cijena proizvoda koje na policama vide naši kupci. Tako je odgovor na vaše pitanje dijelom vezan za nas i naše sposobnosti, a dijelom i na  ambijent u kojem radimo i koji kreiraju brojni faktori, od dobavljača do regulatornih odluka izvršnih vlasti. Konkretno, u segmentu nedostatka radne snage, djelovanje mora biti brzo i sinergijsko jer će se inače izazov sve više produbljivati i jako negativno utjecati na performans svih kompanija koje djeluju na području BiH.

Kakve su ključne strategije rasta Konzuma u narednim godinama?

– Dva ključna parametra naše  strategije su „brzina i blizina“ i u tom kontekstu razvijamo upravljanje formatima naših prodavnica što u današnjem užurbanom stilu života zasigurno predstavlja značajne benefite za naše kupce. Uz to, želimo biti prvi izbor za dnevnu kupovinu i nastojimo svaki naš prodajni objekat prilagoditi mikrolokaciji i u tom pogledu smo napravili ogromne iskorake, koji su donijeli dobre rezultate. Nastavljamo u istom smjeru raditi i dalje, cilj nam je dodatno poboljšati i ojačati produktivnost te se želimo posvetiti svakom našem prodajnom objektu kako bismo ostvarili još bolje rezultate. U svemu tome, dodatno, moramo poraditi i na kvalitetnijem doživljaju kupnje kroz renoviranja i implementaciju savremenih koncepata kupovine.

Koliko se polaže na održivost i društvenu odgovornost?

– Već dugo imamo razvijene interne korporativne politike koje predstavljaju okvir za aktivnosti vezane uz smanjenje negativnog utjecaja našeg poslovanja na okoliš. Osim toga, održivost je važan stup strategije Fortenova grupe pa je poslovanje prema ESG principima postala nezaobilazna odrednica kompanija u Grupi, a imamo cijeli niz internih ESG inicijativa kroz koje nastojimo ostvariti održive rezultate za dobrobit zajednice u kojoj radimo. Recimo, mi smo Konzumu d.o.o. nedavno odlučili u svim našim trgovinama koristiti sklopivu povratnu ambalaže u distribuciji, skladištenju i izlaganju voća i povrća i drugih proizvoda kategorije svježe hrane. Time izravno doprinosimo smanjenju otpada, ali i ukupne emisija CO₂ jer se korištenjem te ambalaže dobiva veća iskoristivost transportnih jedinica. Uz to smo realizirali niz projekata donacija novčanih sredstava, prvenstveno za podršku oboljeloj djeci što uvijek stavljamo kao prioritet, ali i udruženjima i institucijama koja se brinu da osiguraju pomoć socijalno ugroženim kategorijama stanovništva. 

Društveno odgovorno poslovanje jednostavno smatramo našom obavezom jer na taj način vraćamo  našoj zajednici i u tom pravcu ćemo nastaviti raditi i dalje.

Kako gledate na loyalty programe i koliko ste zadovoljnim onim što donose?

– Cilj nam je imati lojalne kupce koji nam se rado vraćaju, čak i na dnevnoj osnovi. Stoga im uvijek nastojimo ponuditi dodatne pogodnosti i benefite koje kreiramo samostalno ili u saradnji sa našim partnerima. Naša velika prednost u odnosu na ostale trgovačke lance zasigurno je program lojalnosti Pika Kartica, sa više od 150.000 aktivnih članova. Trenutno radimo na implementaciji novog modela Pika Kartice gdje smo izmijenili koncept i dodatno investirali u sistemsko unapređenje platforme te mi je zadovoljstvo najaviti da će uskoro ovaj program, uz osvježen i jednostavan mehanizam i novu mobilnu aplikaciju, ponuditi još veće uštede svim članovim programa. Lojalnost se uvijek isplati.

Kako se kompanija prilagođava digitalnim trendovima u maloprodaji?

– Praćenje digitalnih trendova je sveobuhvatan i vrlo kompleksan zahtjev i ujedno je jedan od naših fokusa, jer smo opredijeljeni da kroz uvođenje novih trendova našim kupcima omogućimo lakšu, jednostavniju i bržu kupovinu. S pravom mogu reći da smo mi kompanija sa najdužom tradicijom e-trgovine u retail sektoru u BiH. Svjesni smo činjenice da se potrošačke navike brzo mijenjaju i da se kupci sve više opredjeljuju za ovu vrstu usluge pa u tom pogledu mi radimo na unapređenju postojećih rješenja i servisa te unapređujemo platforme. U većim prodajnim objektima već duže vrijeme opcionalno se koriste samouslužne kase, postavili smo skenere za provjeru cijena artikala, uskoro uvodimo mobilnu aplikaciju za Pika Karticu, što dodatno poboljšava praktično iskustvo kupovine i uštedu na vremenu što je nerijetko osnovni parametar pri izboru preferiranog trgovačkog lanca.

Istakao bih da uskoro također uvodimo aplikaciju Fortenova grupe za internu komunikaciju Fortecom koja će u mnogome ubrzati naše procese rada te unaprijediti komunikaciju među zaposlenicima naše kompanije. Pored svega posebno bih istakao da smo među prvima uspostavili i saradnju sa platformama za dostavu narudžbi te i dalje sa našim partnerima razvijamo ovu uslugu.

Kako rukovodstvo Konzuma podržava inovacije u proizvodima i uslugama?

– Kada govorimo o inovacijama i njihovoj važnosti, iskoristio bih priliku spomenuti naš projekat „Imam ideju“ koji već nekoliko godina uspješno realizujemo na nivou Fortenova grupe. Radi se o internom konkursu u kojem mogu učestvovati svi naši zaposlenici neovisno od radnog mjesta, a ideja je da im se pruži mogućnost da predlože svoju ideju za unapređenje bilo kojeg segmenta poslovanja, uz uslov da ideja ima realnu mogućnost implementacije i da prema stručnim procjenama može dati dobre rezultati. Na kvartalnom nivou najbolje ideje nagrađujemo novčanom nagradom, ali smatram da više od novca našim zaposlenicima znači prilika da daju svoj doprinos biznisu, da se njihovo mišljenje cijeni i da svako ima priliku da na osnovu sopstvenog iskustva, znanja i vizije pokuša napraviti promjenu. Mnoge od ideja naših zaposlenika su dale dobre rezultate u praktičnoj primjeni i mogu reći da sam vrlo ponosan na naš kadar kao i na sam projekat.

Kako kompanija potiče razvoj zaposlenika i ljudski kapital i koje su ključne vrijednosti koje rukovodstvo promiče unutar Konzuma?

– Prije svega, želimo da se svi naši zaposlenici osjećaju kao važan dio naše velike porodice gdje im u skladu sa pozicijom i zahtjevom radnog mjesta nudimo priliku za napredak, nadogradnju i rast. Vjerujem da je poticajno okruženje u kojem svaki zaposlenik ima priliku uspjeti i ići naprijed, dodatna i važna motivacija, kako bi svako od njih ostvario puni potencijal u skladu sa potrebama i ciljevima kompanije.  Naravno, stavljamo naglasak i na timski rad i opredijeljenost ka daljnjem unapređenju poslovanja, jer je to preduvjet za dodatno poboljšanje uslova našeg rada. Svakako bih iskoristio priliku i ovim putem se zahvalio svim našim zaposlenicima za svaki individualni doprinos, jer je on stepenica više ka kreiranju još boljeg poslovnog ambijenta za sve nas.

Kako uprava procjenjuje uspjeh svojih marketinških i prodajnih strategija?

– Ako realizujete marketinški projekat koji osigura iznadprosječnu prepoznatljivost, koji kupci iz godine u godinu traže i nestrpljivo čekaju početak nove sezone, koji prihvataju i podržavaju vaši partneri i dobavljači i koji uz to daje dobre prodajne rezultate, onda možete biti više nego ponosni i zadovoljni. Mogu reći da smo mi na nivou kompanije više nego ponosni na pet realiziranih projekata dječijih programa lojalnosti Zdravoljupci 1 i 2, Morsovci, Zumići i Zvjerići, zatim na korporativne nagradne igre kroz koje kupce iz godine u godinu nagrađujemo vrijednim automobilima, putovanjima  i novčanim nagradama, i na druge naše projekte koje kupci vole i podržavaju. Sretan sam jer uspijevamo, osim brzine i blizine kupovine, bogatog asortimana, akcijskih pogodnosti, kroz naše marketinške projekte kupcima ponuditi dodatni osjećaj pripadnosti, brige i ugodnosti, a više od 150.000 kupaca koliko svakog dana posjeti naše prodajne objekte to zaista i zaslužuju.

sarajevo tourism sumit vertical banner
Partneri

Povezani članci