Marketing X Business

Novi uzlet marketinške superzvijezde: Ko je čovjek sa najvećim ugovorom u historiji sporta

Marx.ba

(Izvor: Clutchpoints)

Japanska bejzbol superzvijezda Shohei Ohtani pristala na ugovor sa Los Angeles Dodgersima vrijedan 700 miliona dolara na 10 godina, prema ESPN-u Jeff Passan. Na taj način, dvosmjerni fenomen je osigurao najveći ugovor po ukupnoj vrijednosti u historiji timskih sportova u SAD, nadmašivši svog bivšeg saigrača iz Los Angeles Angelsa Mikea Trouta (426,5 miliona dolara) i kvoterbeka Kansas City Chiefsa Patricka Mahomesa (450 miliona dolara).

Za uobičajenog rekordera kao što je Ohtani – jedinog igrača u historiji bejzbola koji je zabilježio više od 10 pobjeda kao bacač i više od 30 houmranova kao udarač u istoj sezoni.

Ako ovaj 29-godišnjak u potpunosti ispuni svoj novi ugovor, spreman je da postane MLB lider svih vremena u zaradi na terenu od otprilike 742 miliona dolara, nadmašujući granicu koju je postavio Alex Rodriguez, koji je okačio kopačke 2016. nakon što je zaradio otprilike 455 miliona dolara, navodi Spotrac.

Prije Ohtanijevog dogovora sa Dodgersima, jedini aktivni igrač za koji se očekivao da će prikupiti dovoljno novca tokom svoje karijere da izazove A-Roda za prvo mjesto bio je 32-godišnji Trout, koji bi do kraja trebao osvojiti 480 miliona dolara sezone 2030.

Do ovog trenutka u svojoj karijeri, Ohtani je zaradio nešto više od 42 miliona dolara u šest sezona u glavnoj ligi. Forbes procjenjuje da on zarađuje najmanje 35 miliona dolara van terena godišnje. Poređenja radi, Rodriguez je zaradio oko 35 miliona dolara od podrške, nastupa i memorabilija tokom cijele svoje karijere. U međuvremenu, Trout je 2023. zaradio oko 4 miliona dolara – ni blizu Ohtanijevog ulova, ali je i dalje četvrti najbolji rezultat van terena u Major League Baseballu (iza Brycea Harpera i Arona Džadža, kao i Ohtanija).

Generalno, igrači bejzbola su imali relativno ograničene marketinške mogućnosti zbog hiper-regionalizacije sporta, stare baze navijača, iscrpljujućeg rasporeda sezone i konkurencije vrhunskih sportista u drugim ligama.

Na primjer, NBA zvijezde LeBron James i Stephen Curry zarađuju oko 70 miliona dolara, odnosno 50 miliona dolara od svojih aktivnosti van terena. Ali Ohtani, koji je rođen u Japanu i tamo je igrao profesionalno pet sezona, izrastao je u marketinšku superzvijezdu otkako je potpisao s Angelsima 2017.

Zgodan i harizmatičan, bio je hit brendova s ​​obje strane Pacifika, sa 13 partnerstva koja uključuju Fanatics i Topps u SAD-u i farmaceutsku kompaniju Kowa, brend satova Seiko i Boss (bivši Hugo Boss) u Japanu.