N. D.
Nova luksuzna linuzina Posrchea na bh. tržište je sinoć stigla u velikom stilu. U Hotelu Bosmal Arjaan by Rotana u Sarajevu na spektakularan i ekskluzivan način predstavljena je nova Panamera. Reklo bi se, luksuz automobila na sjajan način je ispraćen i više nego kvalitetnim i sadržajnim događajem.
Treću generaciju Panamere će i dalje odlikovati sportski luksuz, ali s unaprjeđenjima kad je riječ o vozačkom iskustvu u odnosu na prethodnu generaciju. Najdinamičniji sedan ovog segmenta, kako ga zovu u Porscheu, u novom će izdanju dobiti moćnije E-Hybrid pogonske sisteme, s većim dosegom samo na struju, kao i novi sistem ovjesa te nove digitalne usluge.
U ponudi će Panamera imati četiri elektrificirana E-Hybrid pogona, što je izravni odgovor na sve višu potražnju za takvim modelima. Svi će imati veću efikasnost i doseg nego do sada, a model s najvišim specifikacijama je Panamera Turbo E-Hybrid.
On se ističe iz temelja obnovljenim 4-litrenim V8 turbo motorom, koji je povezan s elektromotorom snage 190 KS. Zajedno stvaraju čak 680 KS, uz 930 Nm okretnog momenta. Tu je i 8-brzinski PKD mjenjač s dvostrukom spojkom, koji dijeli kućište s električnim pogonom, čime su ostvarene uštede na masi i optimiziran je prijenos snage iz elektromotora.
Panamera Turbo E-Hybrid tako će do 100 km/h iz mjesta ubrzava za 3,2 sekunde, ima najvišu brzinu od 315 km/h, a samo na bateriju moći će prevaliti do 91 km (kombinirano, WLTP) ili 83-93 km u gradskoj vožnji. Onima, koji ipak nisu za hibrida, Porsche će ponuditi 2.9-litreni V6 turbo motor, snage 353 KS, ubrzanja od 5,1 sekunde i 272 km/h najviše brzine.
Izvana, manji redizajn vidljiv je u prednjoj masci, koja ima novi otvor za zrak, novoj liniji bočnih prozora, dok će model Turbo E-Hybrid dobiti kromirane cijevi ispuha, kao i redizajnirane prednje i zadnje odbojnike.
U kabini dominira 10,9-inčni ekran, koji ipak ne preuzima sve funkcije – one najvažnije kontrole i dalje ostaju fizičke, smještene na i oko upravljača, kako bi se vozač u svakom trenutku mogao koncentrirati na cestu. Dodana je podrška za Apple CarPlay i Android Auto, a s Appleovim se sistemom može povezati aplikacija MyPorsche, dok automobil može slušati i glasovne naredbe putem asistentice Siri na iPhoneu.
Za udobnost je zadužen već postojeći aktivni zračni ovjes, čije će postavke postati još aktivnije s novim sistemom Porsche Active Ride, dostupnim u dodanoj opremi.
Nova Porsche Panamera je tako sada dostupna za naručivanje i u Bosni i Hercegovini, nudi proširenu standardnu opremu u odnosu na svog prethodnika, gdje su posebno ističe dvoventilskim dvokomorni zračni ovjes, LED matrix svjetla, ParkAssist, ali i neki manji ali jednako važni detalji poput prekidača za način vožnje na volanu, hlađene pregrade za pametni telefon s funkcijom induktivnog punjenja i poboljšanim filterom za finu prašinu.
U Bosni i Hercegovini Porsche Panamera ima cijenu od od 222.640 KM, dok Panamera 4 počinje sa cijenom od 230.625 KM do registracije. Panamera Turbo E-Hybrid kao najsnažniji i najprestižniji model u ponudi je dostupna od 388.055 KM do registracije.