Marketing X Business

PepsiCo traži put oporavka na domaćem tržištu

Marx.ba

(Foto: Ilustracija)

Američki proizvođač gaziranih pića i grickalica, PepsiCo, objavio je kvartalne poslovne rezultate koji su premašili očekivanja, a uprava kompanije najavila je konkretizaciju strategije koja bi prvenstveno trebala oporaviti slabu američku prodaju.

Uprava kompanije objavila je da bi kao rezultat tih komercijalnih aktivnosti “u sljedećih nekoliko kvartala” organski prihodi kompanije mogli dosegnuti donju granicu dugoročnog cilja rasta od 4-6 posto.

Prihod u kvartalu porastao je za 1,0 posto na 22,7 milijardi dolara i premašio konsenzus procjenu od 22,3 milijarde dolara. Organski prihod kompanije, koji isključuje akvizicije, prodaju imovine i kursne razlike, porastao je za 2,1 posto, piše Seebiz.

Ovaj rast dogodio se unatoč slabijoj potražnji za proizvodima kompanije općenito – prirodna prodaja pala je za 1,5 posto zbog smanjene prodaje u segmentu hrane i grickalica, dok je segment pića ostao na prošlogodišnjem nivou.

Pad je bio posebno izražen na najvažnijem sjevernoameričkom tržištu, jer je segment pića prirodno pao za dva posto, a grickalica i hrane za jedan posto. Kao dio strategije poboljšanja na ovom ključnom tržištu, kompanija planira se više usredotočiti na ponudu multikulturalnih i proteinskih proizvoda, a radi i na osiguravanju bolje dostupnosti proizvoda u trgovinama i njihovom plasmanu.

Uprava kompanije također pokušava poboljšati profitnu maržu, pa su tokom tromjesečja zatvorena dva proizvodna pogona u segmentu proizvodnje hrane i grickalica. Također, kompanija pokušava učiniti transport i logistiku učinkovitijima te više integrirati dva sjevernoamerička poslovanja. Prilagođena zarada po dionici (EPS) za tromjesečje iznosila je 2,12 dolara, što je iznad konsenzusne procjene od 2,03 dolara.

U tekućoj godini uprava kompanije zadržala je poslovna očekivanja koja je revidirala prije tri mjeseca u pogledu dobiti zbog negativnog utjecaja carina. Nizak jednoznamenkasti organski rast prihoda i temeljna EPS bez valutnih razlika i dalje se očekuju na nivou prošle godine. Očekuje se da će temeljna zarada po dionici (EPS) pasti za 1,5 posto, u odnosu na prethodno očekivani pad od 3,0 posto s prošlogodišnjih 8,16 dolara.

Dionice kompanije oporavile su se nakon objave rezultata za 7,5 posto na 145,4 dolara, dok su od početka godine u minusu za oko četiri posto. Dionica se trenutno trguje s očekivanim omjerom P/E od 17,1x u usporedbi s glavnim konkurentom Coca-Colom koji ima omjer P/E od 23,3x.