Marx.ba

Porsche AG je završio finansijsku 2024. godinu sa snažnim rezultatom u izazovnom okruženju. Proizvođač sportskih automobila zabilježio je rekordnu prodaju u četiri od pet regiona svijeta, kao i snažan neto novčani tok u automobilskoj industriji, koji je skoro dostigao rekordne nivoe iz 2023. godine.
Uz Cayenne, Panamera, Taycan, 911 i električni Macan, Porsche je obnovio pet od svojih šest linija modela i uspješno ih predstavio na tržištu. Istovremeno, kompanija je svoj proizvod i korporativno planiranje odlučno prilagodila promijenjenim okolnostima. Proizvođač sportskih automobila nastavlja da se oslanja na kombinaciju pogona. Njegovi kupci će i dalje moći da biraju između motora sa unutrašnjim sagorijevanjem, plug-in hibrida i potpuno električnih pogona u svakom segmentu vozila sve do 2030-ih. S obzirom na znatno dužu globalnu fazu tranzicije ka električnoj mobilnosti, Porsche proširuje svoj portfelj proizvoda u narednim godinama kako bi uključio dodatne modele s motorima s unutrašnjim sagorijevanjem i plug-in hibridnim pogonskim sklopovima.
– Obnovili smo pet od šest linija modela i opsežno osvježili naš portfelj proizvoda. Ovo je postavilo temelje za naš uspjeh u narednim godinama, s jasnim ciljem da oduševimo naše kupce našim kultnim sportskim automobilima. S obzirom na promijenjene okolnosti, prilagodili smo strategiju proizvoda u svim segmentima. I dodatno smo razvili našu dokazanu i uspješnu Porsche strategiju tokom prošle godine kako bismo kompaniju učinili još fleksibilnijom, robusnijom i učinkovitijom, kaže izvršni direktor dr. Oliver Blume.
911: ikona sportskog automobila sa novim vrhunskim derivatima
Porsche će ponuditi dodatne visoko emotivne derivate, posebno od 911. To uključuje visoke prinose i uzbudljive ograničene modele. Ikona sportskog automobila će oživjeti stil 1970-ih kroz naslijeđeni ograničeni model iz Porsche Exclusive Manufaktur – treći od četiri kolekcionarska automobila iz Heritage Design Strategy. U srednjoročnom periodu, porodica 911 će također dočekati dodatni vodeći model, koji će još više podići ljestvicu u segmentu sportskih automobila.
Kako bi Macan učinio boljim u svakom pogledu, Porsche je rano odlučio da u potpunosti elektrifikuje liniju modela. Porsche ostaje pri ovoj odluci. Potpuno električni Macan postavlja nove standarde u pogledu performansi, iskustva u vožnji i dizajna i veoma je dobro prihvaćen od strane kupaca. Nakon što istoimeni modeli sa motorom sa unutrašnjim sagorijevanjem budu povučeni, Macan će se prodavati isključivo kao potpuno električni model, širom svijeta.
Istovremeno, Porsche kontinuirano prati razvoj tržišta i potražnju kupaca. Ako je potrebno, kompanija gleda naprijed i prilagođava svoju strategiju proizvoda. Na primjer, proizvođač sportskih automobila trenutno procjenjuje nezavisnu liniju modela u segmentu SUV vozila sa unutrašnjim sagorijevanjem i hibridnim pogonima. Imao bi novi dizajn i karakterističan profil Porschea i imao bi koristi od sinergije. Model bi mogao biti lansiran krajem decenije.
U Porscheu, sve tri pogonske tehnologije simboliziraju emociju, performanse i efikasnost. Primjer za to je Cayenne. U 2023., trenutna generacija (mješavina motora s unutrašnjim sagorijevanjem i plug-in hibridnih modela) dobila je jednu od najobimnijih nadogradnji proizvoda u historiji Porschea i dalje će se razvijati u budućnosti uz značajne inženjerske napore. Prodaja ove linije modela bila je 2024. godine na vrhuncu svih vremena. U isto vrijeme, četvrta generacija bestselera – potpuno novorazvijenog i dizajniranog modela – namijenjena je značajnoj podršci povećanju električne mobilnosti u Porscheu.

Modeli sa motorom sa unutrašnjim sagorijevanjem i električni modeli biće dostupni paralelno sve do 2030-ih. Nakon potpuno električnog Cayennea, Porsche će predstaviti potpuno električne sportske automobile u segmentu 718. Proizvođač sportskih automobila također dodatno proširuje mogućnosti prilagođavanja. Već postoji više od 1.000 Porsche Exclusive Manufaktur opcija dostupnih, dok program Sonderwunsch pruža prostor za gotovo sve što kupac može poželjeti – od ekskluzivnih detalja do fabričkih jednokratnih proizvoda. U proteklih pet godina prosječan prihod po vozilu s opcijama Exclusive Manufaktur se udvostručio. Kako bi se omogućilo ostvarenje još više individualnih snova kupaca, kapacitet Exclusive Manufaktura treba značajno proširiti.
Reorganizacija i sveobuhvatan program rekalibracije
Krajem februara, Porsche AG je inicirao dugoročnu promjenu u svom Izvršnom odboru. Dr Jochen Breckner (47) preuzeo je odgovornost za finansije i IT, a Matthias Becker (54) za prodaju i marketing. Oni su naslijedili Lutza Meschkea (58) i Detleva fon Platena (61), koji su sporazumno napustili kompaniju.
Štaviše, Porsche je pokrenuo sveobuhvatan program za preoblikovanje kompanije. Do 2029. broj radnih mjesta bi trebao biti smanjen za oko 1.900 radnih mjesta. Porsche koristi demografska kretanja, prirodni promet i restriktivnu politiku zapošljavanja kako bi to postigao. Osim toga, na dobrovoljnoj osnovi provode se društveno prihvatljive mjere, uključujući poseban program za djelimično penzionisanje i, u pojedinačnim slučajevima, raskid ugovora sa otpremninama.
Nadalje, kompanija smanjuje radnu snagu za još 2.000 radnih mjesta istekom ugovora o radu na određeno vrijeme. Pored ovih hitnih mjera, menadžment i Radnički savjet pregovaraju o dodatnom strukturnom paketu u drugoj polovini godine. Ovo će također učiniti Porsche još efikasnijim na srednji i dugi rok. Porsche također gura naprijed sa svojim programom Road to 20 performansi. U 2024. ovo je odigralo veliku ulogu u djelimičnom neutralisanju negativnih efekata na rezultate iz izazovnog okruženja. U budućnosti će to biti vodeći instrument na putu ka postizanju temeljne dugoročne ambicije Grupe s operativnim povratom od prodaje od više od 20 posto.
– U 2025. godini ponovo ćemo intenzivirati Put do 20 sa fokusom na strukturu troškova – s ciljem daljeg povećanja naše zarade, kaže dr. Breckner, član Izvršnog odbora za finansije i IT.
Snažna finansijska godina 2024.
Na zarade u 2024. finansijskoj godini uglavnom su uticali izazovno ekonomsko okruženje i sveobuhvatna obnova portfelja proizvoda. Napeta tržišna situacija u Kini, odloženo globalno povećanje elektromobilnosti i poremećaji u mreži dobavljača uticali su na zaradu i povrat od prodaje. Menadžment Porschea je djelimično ublažio efekte istih zahvaljujući brojnim protumjerama.
Prihod od prodaje Grupe iznosio je 40,1 milijardu eura, što je jedan procentni poen ispod cifre iz prethodne godine (40,5 milijardi eura). Porsche je time gotovo u potpunosti kompenzirao pad prodaje. To je postignuto većim udjelom prilagođavanja i poboljšanim cjenovnim pozicioniranjem novo lansiranih proizvoda. Operativni profit grupe smanjen je na 5,6 milijardi eura (prethodna godina: 7,3 milijarde eura). Operativni povrat od prodaje grupe iznosio je 14,1 posto (prethodna godina: 18,0 posto).
– Porsche je 2024. godine dokazao da smo visoko profitabilni čak i u izazovnim vremenima i da smo finansijski robusni, kaže dr. Breckner.
Neto novčani tok u automobilskoj industriji iznosio je 3,7 milijardi eura, što je gotovo na nivou rekordne 2023. godine (4,0 milijardi eura). Ova cifra uključuje odlive gotovine od 250 miliona eura u vezi sa penzijskim planovima. Neto marža novčanog toka u automobilskoj industriji iznosila je 10,2 posto (prethodna godina: 10,6 posto), što je bilo iznad predviđanja.
Porsche je također bio snažan u pogledu isporuka u finansijskoj 2024. godini, sa 310.718 automobila koji su isporučeni kupcima. U izazovnom okruženju, Porsche je zabilježio prodajne rekorde u četiri od pet regiona svijeta – u Evropi, Njemačkoj, Sjevernoj Americi i na prekomorskim i tržištima u razvoju. Ipak, ukupan broj je neznatno smanjen u odnosu na prethodnu godinu (320.221 vozilo). To je uglavnom zbog stalnih tržišnih izazova u Kini. Najprodavaniji je bio Cayenne sa 102.889 isporučenih primjeraka, ispred Macana (82.795) i 911 (50.941). U finansijskoj 2024. godini, 27 posto novih isporučenih vozila je elektrificirano – odnosno potpuno električni ili plug-in hibrid. Otprilike polovina njih su bili potpuno električni sportski automobili (12,7 posto). Predviđa se da će se ovaj udio značajno povećati u narednih nekoliko godina kao rezultat portfelja Porsche proizvoda. Očekivanja za 2025. su u rasponu između 33 i 35 posto elektrificiranih vozila, uključujući 20 do 22 posto potpuno električnih vozila.
U motosportu, Porsche je rijetko kada vidio više uspjeha nego 2024. godine, kada je osvojio titulu vozača FIA Svjetskog prvenstva u izdržljivosti (WEC) i sve klase u američkoj IMSA trkačkoj seriji. U Formuli E, radni vozač Pascal Wehrlein postao je svjetski prvak u vozačima.
Dividenda ostaje na nivou prethodne godine
U finansijskoj 2024. godini zarada po običnoj dionici iznosila je 3,94 eura, a po prioritetnoj dionici 3,95 eura. Izvršni i Nadzorni odbor predložit će Godišnjoj skupštini Porsche AG isplatu dividende u iznosu od 2,1 milijardu eura. Kao i prethodne godine, to odgovara 2,30 eura po običnoj akciji i 2,31 eura po preferencijalnoj akciji.
2025: početak sveobuhvatne rekalibracije
U 2025. godini, Porsche će ukupno uložiti dodatnih 800 miliona eura u ponovno skaliranje i u svoj portfelj proizvoda i aktivnosti softvera i baterija. Na taj način kompanija namjerava povećati svoju profitabilnost i otpornost u kratkom i srednjem roku.
– Reskaliranje kompanije, kao i investicije koje ćemo vršiti, imat će negativan uticaj na rezultat za 2025. finansijsku godinu. Svjesno krećemo u sveobuhvatnu rekalibraciju i održivo jačanje Porschea za budućnost, kaže dr. Breckner.
U svojoj prognozi za 2025., Porsche očekuje da će tržišni uslovi ostati veoma izazovni i da će se konkurencija u Kini intenzivirati. Očekuje se da će geopolitičke neizvjesnosti i dalje postojati s novom američkom administracijom. Trenutna prognoza za 2025. uzima u obzir trenutne okvirne uslove. Dalja potencijalna ograničenja uvoza i carine nisu uzete u obzir.
Za finansijsku 2025. godinu, Porsche AG očekuje operativni povrat od prodaje Grupe u rasponu od 10 do 12 posto na osnovu gore navedenih pretpostavki. Ovo je ispod brojke za finansijsku 2024. godinu. Osim planiranih dodatnih ulaganja, glavni razlozi za to su smanjena prodaja vozila i nepromijenjena visoka razina troškova u lancu vrijednosti. Osim toga, ostat će vrlo visoka amortizacija zbog obimnih investicija posljednjih godina. Ova prognoza uključuje pretpostavljene prihode od prodaje u regionu od oko 39 do 40 milijardi eura.
– Dugoročno gledano, ostajemo posvećeni našoj temeljnoj ambiciji Grupe s operativnim povratom od prodaje od više od 20 posto. Srednjoročno, ciljamo na 15 do 17 posto zbog uporno izazovnog okruženja, naglasio je Breckner.
VEZANO
Proizvođač kamiona Scania osigurava dodatnu opskrbu baterijskim ćelijama