Marketing X Business

Prihodi kompanije Apple porasli pet posto: Slična stopa najavljena za četvrti kvartal

Marx.ba

(Foto: Apple)

Proizvođač iPhonea, Apple, objavio je kvartalne rezultate poslovanja iznad očekivanja, što je u negativnom sentimentu na tržištu bilo dovoljno da se zadrži cijena dionica oko postojećih nivoa.

Prihod kompanije u fiskalnom trećem kvartalu koji je završen u junu porastao je 4,9 posto na 85,8 milijardi dolara i bio je iznad konsenzusa od 84,5 milijardi dolara, prenosi Momentum Securities.

Dobit po dionici (EPS) od 1,40 dolara bila je veća za 10 posto i također je došla iznad očekivanja od 1,35 dolara. Bruto margina od 46,3 posto bila je niža u odnosu na 46,6 posto u prethodnom tromesečju, ali iznad konsenzusa od 46,1 posto.

Prodaja iPhonea ostala je dominantan segment poslovanja s obzirom da je u kvartalu činila oko 46 posto ukupne realizacije. Prihod u kvartalu opao je za 0,9 posto na 39,3 milijarde dolara, ali je bio iznad konsenzusa od 38,8 milijardi dolara.

Očekuje se da bi zamah prodaji telefona mogle donijeti nove funkcije zasnovane na vještačkoj inteligenciji (AI), ali uprava kompanije trenutno nije bila voljna procijeniti koji bi se efekat mogao očekivati. Kapitalna ulaganja kompanije u kvartalu su bila relativno mala, naročito kada se uporedi sa ostalim velikim rivalima, tek oko 2,2 milijarde dolara.

Najjači rast tokom kvartala zabilježila je prodaja iPada koja je skočila 23,7 posto na 7,2 milijarde dolara, iznad konsenzusa od 6,6 milijardi dolara. Kompanija je po prvi put od 2022. godine lansirala nove iPade što je privuklo kupce od kojih je svaki drugi bio novi korisnik ovog uređaja.

Mac divizija je donijela za 2,5 posto veći prihod od 7,0 milijardi dolara, što je bilo na liniji očekivanja, dok su ostali proizvodi, koji obuhvataju slušalice, satove i zvučnike, zabilježili pad od 2,3 posto na 8,1 milijardu dolara (konsenzus 7,8 milijardi dolara).

Prihodi od usluga skočili su 14,1 posto na 24,2 milijarde dolara, što je bilo u skladu sa očekivanjima. Kompanija trenutno ima bazu od preko milijardu korisnika Apple prodavnice.

Investitori su s posebnom pažnjom ispratili podatak o prodaji u Kini koja je oslabila šest posto na 14,7 milijardi dolara, s obzirom da se kompanija nalazi pod pritiskom lokalnih rivala kao što je Huawei. Uprava kompanije je zadovoljna ovim rezultatom s obzirom da je ostvaren napredak u odnosu na prvih šest mjeseci fiskalne godine i da u urbanim dijelovima tržišta iPhone modeli drže prva tri mjesta po prodaji. Sva ostala tržišta zabilježila su rast – od 5,7 posto u Japanu do 13,5 procenata u ostatku azijsko-pacifičkog regiona.

Uprava kompanije u tekućem kvartalu očekuje sličnu stopu rasta, prije svega zahvaljujući očekivanom rastu usluga sličnim stopama kao prethodnih kvartala. Operativni troškovi se očekuju u rasponu 14,2-14,4 milijarde dolara, a bruto margina između 45,5 i 46,5 posto.

Dionice kompanije Apple zabilježile su blagi oporavak u post-trgovanju na 220 dolara, dok od početka godine bilježe plus od oko 14 procenata.