Marketing X Business

Šta je donijela nova marketinška strategija: Proizvod je ostao isti, ali je prodaja 10 puta veća

Marx.ba

(Izvor: Stanley)

Prijenosna šoljica koja zadržava temperaturu tekućine nepromijenjenu satima, Tik Tok i malo sreće bili su dovoljni da Stanley udeseterostruči svoj prodaju u samo nekoliko godina. Na službeni finansijski izvještaj još treba pričekati, no procjenjuje se da je prodaja u 2023. dosegnula čak 750 miliona dolara. Iako posljednjih godina kompanija nije stvorila ništa novo i inovativno – osim marketinške strategije.

Danas megapopularna šoljica Quencher u početku nije dočekana uz mnogo pompe. Bila je samo još jedan termoizolirajući proizvod kompanije koji se temelji na onome što je njezin osnivač stvorio “slučajno”. William Stanley Junior bio je izumitelj koji se većinu svoje karijere bavio strujom i elektrotehnikom, a ideja o “nelomljivoj boci za piće” nastala je zbog toga što je 1920-ih većina boce bila napravljena od stakla.

Desetljeće kasnije dodani su joj oblozi od nehrđajućeg čelika kako bi bila sigurna za konzumaciju hrane i pića, da bi danas Stanleyeve boce i šoljice imale čak četiri sloja koji zadržavaju temperaturu pića nepromijenjenu desecima sati. Šoljica sa slamkom Quencher čiji suženi donji dio stane u držač u automobilu, a ručka omogućuje lakše nošenje, u prodaji je od 2016. Prvih nekoliko godina, kompanija ju je vidjela kao, u najboljem slučaju, osrednji proizvod pa su 2019. prestali obnavljati zalihe i prodavati je.

Sve se promijenilo kada je godinu kasnije u Stanley stigao Terence Reilly, čovjek zaslužan za populariziranje Crocsica. Gumenih klompi za koje će mnogi i danas reći da vizuelno nisu atraktivne, ali će se zbog udobnosti ipak opskrbiti njima. Najveći obožavatelji danas u ormaru imaju i Crocs kolekcije u raznim bojama.

Reilly je znao što želi postići u kompaniji sa stoljetnom tradicijom, ali je najprije trebalo procijeniti stanje koje ga je dočekalo. Tokom obilaska kompanije, jedna mu je zaposlenica spomenula da grupa žena u Utahu vodi blog “The Buy Guide” (hrvatski: Vodič za kupovinu) čija se suosnivačica Ashlee LeSueur “zaljubila” u Quencher pa ga je ubrzo počela poklanjati drugima. Reilly je prihvatio taj blog kao partnera i s njima nastavio raditi na promicanju novih, uzbudljivih kolekcija istovremeno koristeći mogućnosti koje donose društvene mreže.

– Digital je ključan za autentično komuniciranje s našim potrošačima širom svijeta. Naši digitalni i društveni kanali omogućuju nam prihvaćanje ključnih kulturnih trendova i pružaju platformu za potrošače da dijele svoja razmišljanja i povratne informacije. To potiče prodaju i ljubav prema robnoj marki, objasnio je Terence Reilly u nedavnom intervjuu.

No nije sve stalo na jednosmjernoj komunikaciji prema kupcima – vrlo brzo korisnici društvenih mreža počeli su sami dijeliti sadržaj u kojem govore o Quencheru. Utjecaj takvih poruka “iz prve ruke” koje nisu sponzorirani sadržaj, još je i veći pa je upravo ta prijenosna šoljica postala jedan od najvećih hitova 2023. Svi je žele imati, za crni petak razgrabila se u prvim minutama, a vole je sve generacije. Unatoč tome što se prodaje po vrlo visokoj cijeni od 45 dolara (a na evropskom webshopu za 50 eura), do sada se prodalo više od 10 miliona primjeraka.

Najveći obožavatelji opskrbili su se različitim bojama kako bi šoljica uvijek bila usklađena s njihovom odjevnom kombinacijom. Sa svakom novom bojom prihodi kompanije su se povećavali – sa 73 miliona dolara u 2019. na 194 miliona u 2021. Godinu kasnije Stanley je lansirao redizajnirani model Quenchera s modernijim dizajnom i novom paletom boja. Prihodi su se u godinu dana više nego udvostručili na 402 miliona dolara. Stanley se odlučio za još jedan “trik” – ograničena izdanja novih boja koja su dodatno povećala uzbuđenje oko proizvoda.

Iako Stanley na svojim Instagram profilima ima 1,4 miliona pretplatnika, svoju popularnost među mlađim generacijama najviše može zahvaliti Tik Toku. Videozapisi s oznakom #stanley pregledani su 2,8 milijardi puta, a oni s oznakom #stanley cup 263,2 miliona puta. Na jednom od njih korisnica je snimila svoj izgoreni automobil koji je potpuno uništen, ali je Staleyeva šoljica ostala netaknuta – baš kao i led u njoj koji je dan ranije stavila u svoje piće. Video je skupio 80 miliona pregleda, a Stanleyjev globalni predsjednik Terence Reilly iskoristio je tu slučajnost u korist kompanije. Objavio je video poruku i vozačici najavio da će joj poslati nekoliko novih čaša i ponudio kupovinu novog automobila.

– To je nešto što kompanija nikada do sada nije učinila i što se vjerovatno nikada više neće ponoviti, rekao u videu.

Iako su društvene mreže zaslužne za popularnost ovog proizvoda i svakako su dio Stanleyevog uspjeha, kompanija koristi i druge načine predstavljanja kupcima.

– Još uvijek nema ništa bolje od dobrih staromodnih proizvoda na policama. Saradnja s nekim od najboljih trgovaca na malo na svijetu koji na svojim vrijednim policama ističu Stanleya bila je glavni dio našeg uspjeha, izjavio je Reilly.

Povezani članci