Marketing X Business

Telefoni i pametni satovi sve više mijenjaju kartice i fizički novac

Marx.ba

(Foto: Business traveler)

Beskontaktno plaćanje telefonom ili pametnim satom u Njemačkoj u pojedinim potrošačkim grupama, prije svega među mladima, postaje standard.

Prema studiji udruženja za digitalizaciju Bitkom, danas svaki četvrti potrošač u ovoj zemlji robu i usluge svakodnevno plaća telefonom ili satom, a skoro svaki drugi najmanje jednom sedmično.

Međutim, dvije petine među više od 1.000 ispitanika još nikada nije koristilo mogućnost beskontaktnog plaćanja svojim pametnim uređajem, navodi Bitkom u studiji objavljenoj u ponedeljak.

Taj vid plaćanja se drastično raširio od prethodne studije, u jesen 2022. Tada je telefon ili sat za plaćanje svakodnevno koristilo 13 posto ispitanika, jedan od troje najmanje jednom sedmično, a 55 posto nije nikada.

Ne neočekivano, pametno plaćanje je uobičajenije među mladima. Sada je već 83 posto građana između 16 i 29 godina starosti najmanje jednom u prethodnih godinu dana prislonilo svoj uređaj uz terminal za plaćanje.

Taj udeio je sa 75 posto nešto manji u grupi 30-49 godina, a sa 68 posto još manji među onima stasrosti između 50 i 64 godine.

Oni sa najmanje 65 godina telefonom ili satom plaćaju daleko rjeđe – samo jedan od pet ispitanika je odgovorio potvrdno.

Kada se saberu svi oblici beskontaktnog plaćanja, dakle i kreditnim ili debitnim karticama, neku od opcija svakodnevno koristi oko 40 posto građana, a 94 posto najmanje jednom sedmično.

Tu mogućnost nikada nije koristilo samo dva posto ispitanika, naspram 10 posto nepune dvije godine ranije, navodi Bitkom.