Marketing X Business

Ugljična vlakna u automobilskoj industriji ipak neće biti zabranjena u Evropi

Marx.ba

(Foto: Ilustracija)

Iako se proteklih dana govorilo o tome da će ugljična vlakna dospjeti na “listu za odstrel” i biti zabranjena kao dio kompozitnih materijala u autoindustriji na nivou Evropske unije – to se ipak neće dogoditi. Sporni se prijedlog bio pojavio u Evropskom parlamentu, gdje su se ugljična vlakna našla u istoj kategoriji kao i olovo, kadmij, živa ili šesterovalentni krom, pa je postojala mogućnost da se uvede zabrana njihovog korištenja već od 2029. godine.

U međuvremenu se oko toga digla poprilična buka, a s portala Motor1 Italia uspjeli su doći do službene informacije. Ugljična vlakna, potvrđeno im je iz Evropskog parlamenta, uklonjena su s popisa predloženih materijala kojima prijeti zabrana, sastavljenoga u sklopu novog amandmana na Direktivu o kraju životnog vijeka vozila, prenosi Autonet. Popis štetnih supstanci izrađen je u januaru, a sada je ažuriran i na njemu se više ne nalazi materijal o kojem ovisi velik dio industrije sportskih i luksuznih automobila, kao i velik dio automobilističkih i motociklističkih takmičenja.

Iako su zabrinutosti oko utjecaja tog materijala na zdravlje ljudi koji s njim rade, kao i na otežavanje procesa reciklaže većinom opravdane – zakonodavci EU su ipak shvatili da su njegove prednosti daleko veće od mogućih štetnih efekata. Autoindustrija je u svijetu zaslužna za oko 20% cjelokupne proizvodnje ugljičnih vlakana. Ona se koriste zbog uštede na masi, čvrstoće i otpornosti na koroziju, a danas su u određenoj mjeri prisutna u gotovo svakoj komponenti, posebno kod sportskih modela i hiperautomobila.

VEZANO

Započeli pregovori EU i Kine: Umjesto carina, bit će određena minimalna cijena na automobile