Marketing X Business

7 najboljih kampanja iz 2024. i taktike koje su dovele do uspjeha (6. dio)

Marx.ba

(Foto: Youtube)

Usponi i padovi karakterizirali su veći dio marketinga u 2024. Industriju su oživjele prilike za jedinstvo, uključujući uspješnu ljetnu olimpijadu u Parizu, ali posljednji dio godine vratio je atmosferu neizvjesnosti i averzije prema riziku.

Marketeri su ponovo otkrili svoje apetite za izgradnju brenda nakon pretjerane korekcije prema marketingu performansi, ali se previše kreativne energije manifestiralo u području prolaznog društvenog sadržaja bez smjera. Koliko je brendova uzbuđeno reklamiralo sebe kao “derište” ili skromno prije nego što je odustalo od ideje kada je sljedeći trend zavladao?

Učinak klackalice bio je očigledan u oblastima kao što je generativna umjetna inteligencija (AI), koja je osiguravala stalnu poplavu investicija, ali se u više navrata pokazala nespremnom za reflektore, s Coca-cola prazničnom kampanjom, najnovijim konceptom vođenim umjetnom inteligencijom, koji je dobio granatiranje.

Rebrands i osvježenja namijenjena mlađim potrošačima su također ostali u modi, sa različitim rezultatima. Jaguar je nedavno pokazao da ulazak all-in na hrabar, novi izgled prilagođen generaciji Z i dalje nosi rizik povratka za naslijeđene brendove.

Drugi trgovci stručno su uvukli iglu i bili u stanju da revitalizuju ne samo percepciju brenda, već i prodaju tokom perioda izazovnog povlačenja potrošača. Ove kompanije su imale uticaj tako što su sprovodile specifične taktike, bilo da se odnose na ciljani marketing, partnerstva sa ambasadorima, medijsku strategiju ili, u jednom slučaju, jednostavno ne oglašavanje.

Najbolji marketing u 2024., koji je Marketing Dive sastavio, nosi važne lekcije jer donosioci odluka u industriji i dalje osjećaju pritisak da manje resursa idu dalje. Predstavljamo vam 7 najboljih kampanja u ovoj godini po njihovom mišljenju, kroz sedam tekstova.

Najbolja medijska strategija: Lay’s “Groundhog Lay’s”

U vrijeme kada sve više marketinških stručnjaka daje prioritet društvenim sadržajima koji brzo pogađaju, Lay’s je dokazao da pametna plaćena medijska strategija još uvijek može napraviti valove – ništa manje na linearnoj televiziji.

Proizvođač čipova prikazao je osam spotova ukupno 75 puta na ABC-u za Dan Groundhoga, rekreirajući dezorijentišuću vremensku petlju filma iz 1993. koji nosi ime praznika i za skromne gledaoce i za protagoniste kampanje. Napor s glumcem iz filma Groundhog Day Stephenom Tobolowskyjem u ulozi kupca namirnica koji polako shvata da je u paklu na blagajni omogućio je Lay’su da iskoristi razgovor o Super Bowlu bez komercijalne kupovine od 7 miliona dolara, dok je imao odmor sa nedostatkom zaduženja.

– Uspjeli smo hakirati, ne samo kulturu, već i industriju u vrijeme koje je inače tako prezasićeno, rekao je Chris Bellinger, glavni kreativni direktor u PepsiCo Foods U.S.

“Groundhog Lay’s” se okupio za dvije sedmice na osnovu tekstualnog prijedloga agencije Maximum Effort, uz asistencije Kimmelota, OMD-a i Disneya. Ostvario je 1,4 milijarde zarađenih medijskih utisaka i nedavno je dobio krug Clio nagrada, uključujući zlato u kategoriji promocije brenda.

– Nije bilo šanse da se spotaknemo o sebe. Brzina kojom smo se mogli kretati, zadržala je jednostavnost ideje kao središnju tačku, rekao je Bellinger.

Bellinger je priznao da je brend mogao učiniti više s konceptom unatrag, odnosno implementacijom robusne društvene strategije. Ali “Groundhog Lay’s” otvorio je vrata svježim linijama kreativnog razmišljanja za naslijeđenog giganta grickalica, uključujući i informacije o tome odakle crpiti ideje i koje kalendarske prilike da daju gas u marketingu. Može li Arbor Day biti sljedeći?

VEZANO

7 najboljih kampanja iz 2024. i taktike koje su dovele do uspjeha (5. dio)