Marketing X Business

Oporavak turističkog sektora u BiH, povećan broj turista s Dalekog istoka

Bloomberg Adria

(Izvor: Visit Sarajevo)

Prošlu godinu obilježio je oporavak turističkog sektora u Bosni i Hercegovini. Turisti iz regiona su i dalje najbrojniji kada je riječ o dolascima, dok se najduže u našoj zemlji zadržavaju turisti s Bliskog istoka. U prošloj godini zabilježen je značajan rast broja turista iz Južne Koreje, Kine i Japana.

Tako je BiH posjetilo 1,7 miliona turista, što je 17,3 posto više turista u odnosu na 2022. godinu, koji su ostvarili 3,6 miliona KM, što je više za 13,2 posto u poređenju s 2022. godinom.

Broj noćenja domaćih turista manji je za 5,1 posto, dok je broj noćenja stranih turista viši za 24,3 posto u odnosu na isti period 2022. godine. U ukupno ostvarenom broju noćenja učešće domaćih turista je 31,7 posto, dok je 68,3 posto učešće stranih turista.

U strukturi noćenja stranih turista najviše noćenja ostvarili su turisti iz Hrvatske, Srbije, Turske, Slovenije, Saudijske Arabije, Njemačke, SAD-a i Ujedinjenih Arapskih Emirata. Što se tiče dužine boravka stranih turista u našoj zemlji, na prvom mjestu je Kuvajt sa 3,8 noćenja, Katar sa 3,3 noćenja, Egipat i Irska sa 3,2 noćenja, Ujedinjeni Arapski Emirati i Iran sa po tri noći, Francuska, Albanija i Bahrein sa po 2,9 noćenja. Prema vrsti smještajnog objekta najveći broj noćenja ostvaren je u hotelima.

Kada je riječ o zemljama iz kojih bilježimo najveći rast broja dolazaka turista, tu se prije svih ističu Kina, Južna Koreja, Malta, Japan, Australija i Novi Zeland. S druge strane, najveći pad u broju dolazaka turista bilježimo iz Litvanije, Luksembruga, Bahreina i Ujedinjenih Arapskih Emirata.

– Kada vidite ove trendove u razvoju i povećanju i rastu turizma u 2023. godini, to svakako ohrabruje cjelokupnu ekonomiju u BiH. S te strane, mi iz banaka to gledamo s jednim optimizmom i tako da pružimo adekvatnu podršku prema ovakvim granama industrije s ciljem jačanja cjelokupne ekonomije’, za Bloomberg Adriju kazao je Amel Memić, direktor sektora za poslovanje s privredom Sparkasse Banke.

Međutim, dodaje da kad uporedimo brojke s regionom, vidjet ćemo da su ovi procenti rasta znatno manji u odnosu na neke druge zemlje, ”što svakako ostavlja dosta prostora za daljnji razvoj ukupnih potencijala i iskorištenost turističkih potencijala i svega onoga što može BiH u tom dijelu”.