Marx.ba

Dionice kompanije Levi Strauss ojačale su za više od sedam posto jučer prije otvaranja berze, nakon što je proizvođač farmerki podigao svoje godišnje prognoze prihoda i profita, oslanjajući se na snažnu potražnju u prodavnicama i na svom sajtu, kako bi ublažio negativan uticaj američkih tarifa na profitne margine.
Kompanija je nastavila ulagati u strategiju usmjerenu direktno ka potrošačima i fokusirala se na svoje ključne proizvode iz „denim lifestyle“ segmenta, što je doprinijelo boljoj prodaji i profitu u drugom kvartalu, prenosi Reuters.
Analitičari ocjenjuju rezultate kao „impresivne“, a nove prognoze kao ohrabrujuće, posebno jer u obzir uzimaju i uticaj američkih tarifa od 30 procenata na robu iz Kine i 10 posto na robu iz drugih zemalja. Levi’s planira odgovoriti na američke carine diverzifikacijom svojih dobavljačkih lanaca, kako bi dodatno smanjio zavisnost od Kine i okrenuo se dobavljačima iz Bangladeša i Kambodže.
Ipak, novi finansijski plan ne uzima u obzir američke najavljene tarife od 36 posto na robu iz Kambodže i 35 procenata na robu iz Bangladeša, koje bi trebalo da stupe na snagu 1. avgusta.
Oko 60 procenata prihoda kompanije dolazi izvan SAD, a u drugom kvartalu ta međunarodna prodaja porasla je za 10 posto, predvođena evropskim tržištem. Prihod u SAD porastao je za sedam procenata. Rastu prodaje doprinijela je ponuda teksas haljina i suknji, kao i sve veći interes mlađih kupaca za žensku kolekciju i brend „Beyond Yoga“.
Dionicama kompanije Levi Strauss trenutno se trguje po cijeni koja je 14,92 puta veća od očekivane godišnje zarade, što je niže od odnosa kod brendova Ralph Lauren (20,32) i Abercrombie & Fitch (8,46), pokazuju podaci LSEG-a.