Marketing X Business

Fazlagić za Marx.ba: "Ova turistička sezona bi trebala oboriti rekorde"

U prvoj polovini ove godine KS je posjetilo oko 35% više turista, a zabilježili smo blizu 25% više noćenja u odnosu na isti period prošle godine

Š. Mašinović

Dr. Haris Fazlagić, v.d predsjednika Turističke zajednice Kantona Sarajevo

Lijepo vrijeme, visoke temperature i sezona godišnjih odmora namamile su brojne turiste u obilazak kako BiH, tako i njenog glavnog grada. U ponudi turističke ljetne sezone Kantona Sarajevo, našao se veliki broj kulturnih događaja – filmskih i muzičkih festivala koji iz godine u godinu privlači sve veći broj posjetitelja i time nastoji promovirati sve ljepote glavnog grada Bosne i Hercegovine. U tu svrhu, gospodin Haris Fazlagić, predsjednik Turističke zajednice Kantona Sarajevo, govorio je za Marx.ba o predviđanjima za ovu sezonu, najavljenim događajima te izazovima sa kojima se Zajednica susreće.

Marx.ba: Evo, svjedoci smo da nas očekuje ekstremno ljeto i visoke temperature iako početak sezone to nije baš obećavao. Grad je pun, prisutni su turisti iz različitih dijelova Svijeta. Kakvi su trenutni podaci o broju turista u Kantonu i kakva nas sezona očekuje? S kojim i kakvim kapacitetom se raspolaže u KS, da se li se može očekivati porast broja turista u narednom periodu, dugoročno gledano?

Gospodin Fazlagić: Prema statističkim podacima koje Turistička zajednica Kantona Sarajevo bilježi, konstantan je rast dolazaka i noćenja turista u KS. U prvoj polovini ove godine KS je posjetilo oko 35% više turista, a zabilježili smo blizu 25% više noćenja u odnosu na isti period prošle godine. Nastavimo li ovim tempom, ova ljetna turistička sezona bi trebala oboriti dosadašnje rekorde, zabilježene 2019. godine. Naglašavamo, da brojnim ponuđenim sadržajima tokom cijele godine pokušavamo privući turiste u svakom godišnjem periodu, te imati dobru sezonu 12 mjeseci u godini.

Shodno situaciji na turističkom tržištu i postojanju velikog interesovanja za putovanja, u KS je povećan i smještajni kapacitet (broj soba je povećan za oko 7% a broj kreveta za oko 8% u odnosu na rekordnu 2019. godinu). Najviše smještajnog kapaciteta pripada hotelima, koji prema strukturi dolazaka pokrivaju oko 95% a prema strukturi noćenja više od 90% smještajno iskorištenog kapaciteta.

Marx.ba: Prema statističkim podacima, primjetan je rast broja turista iz bliskoistočnih zemalja. Da li postoji neki plan izrade određene strategije kako bi se njihov broj povećao, obzirom da su njihovi dolasci od značaja za BiH?

Gospodin Fazlagić: Turisti iz bliskoistočnih zemalja su posljednjih nekoliko godina među top deset, kada su u pitanju dolasci i noćenja u Kantonu Sarajevo. Karakteristični su po tome da se duže zadržavaju, dolaze porodično odnosno u velikom broju, obilaze više turističkih destinacija u cijelog državi, dobri su potrošači, te su kao takvi vrlo poželjni. S tim u vezi, i ranije smo upućivali zahtjev za ukidanje viza, te smo sretni da je ove godine Vijeće ministara BiH donijelo tu odluku. Vjerujemo da će rezultati biti osjetni i vidljivi, te da će nastaviti s praksom dolaska i obilaska naše zemlje. Turistička zajednica KS, prateći trendove, aktivno radi na promociji naše turističke destinacije u tom dijelu svijeta – posjećujemo sajmove, učestvujemo i organiziramo FAM trip putovanja i produžena smo ruka svim turističkim djelatnicima koji rade na unaprijeđnju promocije turizma u tom dijelu svijeta, a u cilju posjete našoj zemlji i njenom glavnom gradu.

Da interesovanje za posjetu Sarajevu postoji, pokazuje i stastistika prema kojoj prošle godine u Kantonu Sarajevo zabilježen dolazak blizu 70% više turista iz Kuvajta u odnosu na 2021. godinu. U ovoj godini očekuje se rast turističkih posjeta za 30 posto. Dobra vijest je da je povećan broj letova, pa će na Sarajevski aerodrom sedmično tokom ljetne sezone slijetati 11 aviona iz Kuvajta.

Marx.ba: Dolaskom ljeta, došla je i “Kultura na ulice!2023” koja promoviše umjetnost, kreativnost, važnost kulture u društvu, ali nastoji prikazati i angažman mladih umjetnika naše zemlje. Kako je tekao proces kreiranja ovog specijalnog programa Grada Sarajeva, koji su vaši ciljevi i da li ste naletjeli na neke izazove?

Gospodin Fazlagić: Kultura na ulice je specijalni višemjesečni program koji već drugu godinu realizira Narodno pozorište Sarajevo, uz našu podršku, te uz pomoć kantonalne Vlade i općina. Projekat podrazumjeva da od maja do oktobra građani i turisti imaju priliku uživati u bogatim kulturnim i umjetničkim sadržajima na otvorenom, kao što su predstave, glumački performansi, koncerti, lutkarske predstave, izložbe, balet itd. Turistička zajednica KS podrškom ovog projekta, unaprijeđuje razvoj kulturnog turizma, obogaćuje turističku ponudu, smanjuje sezonalost turističkih posjeta, produžava trajanje ljetne turističke sezone stvarajući dodatne motive za dolaske turista, te očekuje povećan broj noćenja i produžen boravak u Sarajevu. Kultura na ulice je samo jedan od projekata koje smo tokom ovog ljeta podržali. Podsjećamo da smo putem javnog poziva Sarajevo Summer Fest podržali brojne muzičke, kulturne i zabavne događaje kojima smo obogatili ljetnu turističku ponudu do kraja septembra. Kalendar ljetnih događaja je dostupan na našim društvenim platformama visitsarajevo.ba.

Marx.ba: Prije dva mjeseca održan je i prvi Sarajevo Tourism Summit. Evo nakon što su se slegli dojmovi, da li ste zadovoljni kako je prošla ova konferencija u čast turizma u našoj zemlji i imate li neke planove za budućnost?

Gospodin Fazlagić: Prvi Sarajevo Tourism Summit, koji je imao podršku i aktivno učešće Turističke zajednice Kantona Sarajevo, ispunio je naša očekivanja i izuzetno smo zadovoljni organizacijom ovog važnog turističkog događaja, kao i popratnim efektima, u smislu umrežavanja turističkih djelatnika u cilju zajedničkog konkretnog djelovanja, prijedloga za prevazilaženje prepreka sa kojima se susrećemo u velikom turističkom lancu. STS je definitivno pun pogodak kada je u pitanju događaj ovakvog tipa koji je zaista potreban Sarajevu. Ovaj projekat je bio prilika da u Sarajevu okupimo 60 vrhunskih predavača i više od 300 učesnika – profesionalaca u turizmu iz 10 zemalja koji su raspravljali o trenutnom stanju turizma u regiji, razmjenjivali iskustva i znanja, te iznijeli niz novih ideje za daljnji razvoj turističkih destinacija i privrede.

Sarajevo Tourism Summit 2023.

Marx.ba: Iako su vrućine i ljetna sezona, zimska sezona nije tako daleko. Kakva su predviđanja za zimsku sezonu? Šta je realnost, a šta su nade i planovi? D li je u izradi plan za narednu godinu, u kojem smjeru će da ide turizam, imate li neke prioritete?

Gospodin Fazlagić: Da, planovi za zimsku turističku sezonu postoje i trebaju izroditi uspješnu zimsku turističku sezonu. I ove godine ćemo putem javnog poziva Sarajevo Winter Fest pružiti podršku projektima u cilju osiguranja velikog broja muzičkih, sportskih i kulturnih dešavanja i sadržaja na desetak lokacija u Kantonu Sarajevo tokom zime. S Gradskom upravo Sarajevo i predstojeće zime planiramo organizaciju novogodišnjeg dočeka uz najbolje muzičke zvijezde te nastavljamo s tradicijom Sarajevo centar regije. Kroz programe s Vladom KS pružamo podršku i projektima na olimpijskim planinama – Bjelašnici i Igmanu kako bi obogatili ponudu na planinama tokom zime. Prioriteti su ulaganja u prosperitetne i održive turističke projekte, te jača i bolja promocija turističkih potencijala i brendiranja Sarajeva kao poželjne turističke destinacije u svijetu, tokom cijele godine.

Marx.ba: Obzirom da je dobar marketing i marketinška strategija ključ uspjeha, koje i kakve promotivne mogućnosti poduzimate za razvoj turizma?

Gospodin Fazlagić: Turistička zajednica KS konstantno radi na unapređenju promocije turizma u cilju turističkog razvoja. Koristimo različite kanale promocije i marketinga u cilju privlačenja pažnje turista i njihovog interesovanja za dolazak u KS. Naša je misija Sarajevo pozicionirati kao jedinstvenu turističku destinaciju u svijetu, koja je između ostalog poznata po kulturi, historiji, gastronomiji, zabavi, prirodnim bogastvima i slično. Obilazimo svjetske i regionalne sajmove, pratimo svjetske trendove promocije, naravno u skladu s našim mogućnostima, te smo na dobrom putu pozicioniranja na svjetskom turističkog tržištu. Naša ulaganja u marketing i promociju turizma iz godine u godinu su veća, a i rezultati su vidljiviji.

Marx.ba : I za kraj, kada je riječ o zapošljavanju u turizmu, da li su mladi zainteresovani za ovaj sektor, kakve se prilike nude, obzirom da je turizam u našoj zemlji može da ima veoma lijepu perspektivu?

Gospodin Fazlagić: U sektoru turizma, koji podrazumjeva veoma bogat lanac usluga, sudeći prema izjavama turističkih djelatnika iz KS, postoji problem nedostatka stručnog i obrazovanog kadra. Nažalost, trenutni nastavni plan i program ne odgovara potrebama tržišta rada, a učenicima je potrebno pružiti savremeni program obrazovanja i kontinuiranu praksu. Dakle, bolja reputacija zanimanja u turizmu, dugoročno bi trebala privući kvalitetan kadar osoblja i doprinijeti održivom rastu i razvoju turističkog sektora. Potrebno je animirati učenike i studente da upisuju programe posvećene turizmu.

Dr. Haris Fazlagić, v.d predsjednika Turističke zajednice Kantona Sarajevo

Povezani članci