Marx.ba

Širenjem obnovljivih izvora energije u evropskom energetskom miksu, klimatska ravnoteža električnih automobila poboljšava se.
Električna vozila koja se danas prodaju emitiraju 73 posto manje emisija stakleničkih plinova tokom cijelog životnog ciklusa od usporedivih benzinskih motora. U usporedbi s izračunima iz 2021., ovo je poboljšanje od 24 postotna boda, prema studiji organizacije Međunarodnog vijeća za čisti prijevoz (ICCT).
U proizvodnji električnih vozila, posebno zbog proizvodnje baterija, emisija je oko 40 posto veća nego kod benzinskih motora. Međutim, prema studiji ICCT-a, taj se deficit u prosjeku nadoknađuje već nakon 17.000 pređenih kilometara. S druge strane, kod drugih vrsta pogona, poput hibrida i plug-in hibrida, posljednjih je godina postignut mali napredak u smanjenju njihovog utjecaja na klimu, objasnili su stručnjaci, piše HAK.
Hibridna vozila uzrokuju oko 20 posto manje emisija u usporedbi s benzinskim motorima, dok se stopa uštede povećava na 30 posto za plug-in hibride.
– Plug-in hibridi se u svakodnevnom životu rjeđe voze električno nego što se prvobitno pretpostavljalo, objasnio je ICCT.
Za razliku od hibrida, vozila s motorima s ununutrašnjim sagorijevanjem posljednjih godina nisu napredovala. Studija također obuhvata alternativne pogone poput vozila na gorivne ćelije vodika. Teoretski bi bilo moguće vrlo veliko smanjenje emisija od 79 posto, ali samo ako se vodik proizvodi električnom energijom iz obnovljivih izvora. Međutim, zeleni vodik je zasad rijedak, a prethodno dostupan vodik obično se proizvodi korištenjem plina.
– U ovom slučaju, vozila na gorivne ćelije smanjuju emisije samo za oko 26 posto u usporedbi s konvencionalnim vozilima na benzin, naglašeno je.
Međunarodno vijeće za čisti prijevoz (ICCT) neprofitna je organizacija sa zadatkom provođenja istraživanja koja nemaju utjecaja na lobiste i pripreme tehničkih i naučnih analiza za tijela za zaštitu okoliša.