Marketing X Business

Koliko smo udaljeni od dana kada će robotaksiji postati dio svakodnevice na cestama

Marx.ba

(Foto: Xpeng)

Koliko smo udaljeni od dana kada će robotaksiji postati dio svakodnevice na cestama širom planete? Da autonomni automobili ne samo u teoriji, već i u praksi mogu bez problema dijeliti cestu s vozačima, možemo vidjeti na primjeru Googleovog Wayma, čiji automobili kojima upravljaju računari i u kojima nema vozača već nekoliko godina prevoze putnike na određenim tržištima u SAD.

Ipak, iza Wayma je 15-ak godina razvoja takve tehnologije i jako puno uloženog novca, a koliki izazovi prijete na ovom tržištu možemo vidjeti na primjeru Cruisea, američke kompanije koja je, nakon niza incidenata, povukla svoje robotaksije s američkih ulica.

Robotaksije godinama obećava i Elon Musk, a iako Tesla ima naprednu tehnologiju asistencije u vožnji, i dalje čekamo konkretan proizvod, odnosno tehnologiju ili autonomni automobil koji će, poput Wayma, legalno i bez problema moći prevoziti putnike na tržištima na kojima je to dopušteno. Sve ovo pokazuje kako su robotaksiji zaista mogući, ali i da je potrebno još vremena dok se tehnologija usavrši kako bi bila što pouzdanija jer, jasno je to, samo zbog jedne greške tehnologije mogu se izgubiti ljudski životi.

Takva vozila razvijaju i kineske kompanije, a ove sedmice je jedan od čelnika Xpenga objasnio svoje viđenje ovog tržišta i što možemo očekivati na njemu tokom sljedećih godina. Prema potpredsjedniku ove kompanije Brianu Gu, autonomni taksiji neće postati značajan dio poslovanja još najmanje pet godina.

Njegova kompanija, koja električne automobile prodaje ne samo na kineskom tržištu, već i na području Evrope, razvila je softver za asistenciju u vožnji, ali do konačnog proizvoda koji će biti potpuno autonoman, potrebna su još brojna testiranja i modifikacije. Objasnio je kako, sada kada rade na planovima vezanim uz operacije i prodaju, uopće ne razmišljaju o robotaksijima jer će proći još godine prije nego takvi servisi postanu komercijalno dostupni.

S druge strane, neke druge kineske kompanije već su dobile dozvolu za korištenje autonomnih taksija u toj zemlji. Slično kao i u SAD, takve dozvole izdaju lokalne vlasti te se one odnose samo na ograničena područja gradova. Takve su dozvole dobili Baidu i Pony.ai, a oni su dobili dozvolu za svoje robotaksi servise za područja Pekinga i Wuhana te za prijevoz putnika mogu naplaćivati vožnje, jednako kao i klasični taksiji, donosi CNBC, prenosi Zimo.