Marketing X Business

Najbolje marketinške kampanje svih vremena koje izazivaju inspiraciju (5. dio)

N. D.

(Foto: Shutterstock)

Još u danima malog broja TV mreža, AM radija i novina, oglašavanje je bilo konkurentska industrija koja nam je pružila neke od najzabavnijih marketinških kampanja ikada.

U današnjem svijetu vođenom podacima, medij se promijenio, ali potreba da se privuče pažnja, potakne kupovina i promijeni utisak ljudi o brendu ili kompaniji je živa i zdrava. Kreiranje kultnih marketinških kampanja danas može značiti da postanete viralni, ali osnovni elementi dobrog marketinga nisu se promijenili onoliko koliko mislite.

Šta je marketinška kampanja? U osnovi, to su strateški napori preduzeća ka promociji određenog cilja kompanije. Oni imaju za cilj da dopru do kupaca kroz kombinaciju medijskih platformi i utiču na njihovu percepciju brenda ili ih podstaknu na kupovinu.

U narednim danima u više tekstova predstvaljamo vam 30 najboljih marketinških kampanja (veliki broj stručnjaka se slaže) svih vremena. Ovih 30 kultnih marketinških kampanja oblikovalo je način na koji se danas plasiramo. Od njih se može mnogo naučiti, pa ih svakako proučite i sve nove ideje koje prevladaju svijetom. Oni će vam pomoći da shvatite najbolje marketinške prakse, bez obzira na promjenu medija.

Danas objavljujemo peti dio.

10. California Milk Processor Board: “Imam mlijeka”

“Imam mlijeka” je jedna od najpoznatijih svjetskih marketinških kampanja IKAD. Između 1993. i 1994. potrošnja je porasla za sedam posto – 13,5 miliona galona!

Prvi oglas pojavio se 1993. godine i penzionisan je tek nakon 25 godina.

9. Progresivno osiguranje: “Flo”

Tradicionalni pristup reklamnom osiguranju kretao se od staloženog do hrabrog. Tako je bilo do 2008. godine.

Progressive je svijetu predstavio “Flo”. Nakon preko 100 reklama, postigla je kultni status i zauvijek promijenila način na koji se osiguranje prodaje.

8. Dos Equis: “Najzanimljiviji čovjek na svijetu”

Sve dok ova kampanja nije započela 2006. godine, oglašavanje piva se odnosilo na ispijanje pravog piva kako bi se privlačnim ženama dopao. Najzanimljiviji čovjek na svijetu pozicionirao je Dos Equis kao pivo za sofisticirane osobe koje piju.

Završetak – “Ne pijem uvijek pivo, ali kad pijem, više volim Dos Equis” – donio je poruku kući.

7. Marlboro: “Marlboro čovjek”

Oglasi za “Marlboro man” započeli su 1995. godine i bili su jedna od najmoćnijih i najomraženijih marketinških kampanja 20. stoljeća.

Kampanja je prikazala “duh američkog kauboja može učiniti” i učinila Marlboro jednim od najprodavanijih brendova cigareta na svijetu.

6. Red Bull: “Stratos”

Red Bull Stratos kampanja je primjer marketinga za moderno doba! Padobranac Feliks Baumgartner odletio je 24 milje do ruba svemira iznad Novog Meksika i skočio.

Padao je više od šest minuta prije nego što je aktivirao padobran i lebdio natrag na zemlju. Ovaj reklamni trik bio je jedan od događaja koji se najviše prenose uživo u historiji interneta.