Marketing X Business

Naučnici predlažu da avioni smanje brzinu, evo i zašto

Marx.ba

(Foto: Ilustracija)

Ako se žele ispuniti planovi o ugljičnoj neutralnosti do 2050. godine i time smanjiti negativan utjecaj ljudskog djelovanja na klimatske promjene potrebne su odvažne mjere učinkovitosti koje treba primijeniti u sektoru avijacije, stoji u novom izvještaju naučnik s Cambridgea, piše Dailymail.

Bez brze i odlučen akcije, riskiramo mogućnost dosezanja nulte emisije do 2050. godine i odgađamo ključne tehnološke i poslovne tranzicije, stoji u izvještaju “Pet godina za iscrtavanje nove budućnosti za avioindustriju”. 

Prema tom izvještaju i prijedlogu naučnika, avioni bi trebali voziti 15-ak posto sporije, što bi utjecalo na smanjenje izgaranja goriva za pet do sedam posto, a time i na smanjenje emisije ugljika. Ako se govori o konkretnim brojkama, to bi značilo da bi letovi preko Atlantika trajali oko 50 minuta duže u odnosu na današnje letove. S obzirom na to da, kada su u pitanju letovi avionima, mnogi samo žele što prije doći na svoje odredište, jasno je kako im se ova ideja neće svidjeti.

U izvještaju su navedena tri koraka, odnosno “odvažne mjere” koje je potrebno napraviti kako bi se smanjio avionski ugljični otisak, a ako bi se te mjere implementirale, smanjilo bi se izgaranje goriva u avionima za do 50 posto do 2050. godine. Naučnici koji su učestvovali u studiji smatraju kako se implementacija takvih mjera često zapostavlja zato što zahtijevaju značajne promjene u cijelom avionskom sektoru.

Prva mjera koju se spominje je ubrzana zamjena avionskih flota s 30 na 15 godina do 2050. godine. Tako nešto bi smanjilo izgaranje goriva za 11 do 14 posto, no jasno je kako takva ulaganja ne bi bila jeftina za avio-kompanije pa je pitanje koliko su ostvariva. Isto je i s drugom, već spomenutom mjerom sporijeg leta kojim bi se izgaranje goriva smanjila za 5 do 7 posto.

Jedna loša strana smanjenja brzine jest potencijalni negativni učinak na produktivnost kompanija i iskustvo putnika, pogotovo za duže letove, stoji u istraživanju.

Kao treća mjera spominje se kako bi avioni trebali letjeti blizu njihova maksimalnog dosega, čime bi se smanjila izgaranje za još četiri do sedam posto, prenosi Zimo.