Marx.ba

Najveći svjetski proizvođač sportske opreme, Nike, zabilježio je snažan skok dionica nakon objave skromnih kvartalnih rezultata, ali i naznaka uprave da bi mogao uslijediti strateški zaokret koji će kompaniju vratiti u prijašnji sjaj.
U periodu mart-maj, Nike je zabilježio pad prodaje od 12 posto na 11,1 milijardu dolara, što je bilo bolje od očekivanih 10,72 milijarde dolara.
Neto dobit kompanije iznosila je samo 211 miliona dolara u usporedbi s 1,5 milijardi dolara godinu ranije, odnosno dobit po dionici (EPS) iznosila je samo 0,14 dolara, ali ipak nešto više od očekivanog. Bruto marža pala je za 4,4 postotna boda na 40,3 posto, dok je u cijeloj fiskalnoj godini iznosila 42,7 posto. Najveći dio pada profitabilnosti rezultat je pokušaja kompanije da smanji zalihe putem sniženih cijena, ali i napora da se ponovno uspostavi saradnja s veleprodajnim partnerima, koji predstavljaju manje profitabilan prodajni kanal.
Direktna prodaja pala je za 14 posto u tromjesečju, prvenstveno zbog pada online prodaje od 26 posto, dok je prodaja u trgovinama porasla za dva posto. Veleprodajni kanal zabilježio je devet posto nižu realizaciju.
Promatrajući tržišta, pad je zabilježen u svim regijama, ali sjevernoameričko tržište donijelo je nešto bolje rezultate od očekivanih. Prodaja na ovom najvažnijem tržištu pala je za 11 posto na 4,70 milijardi dolara, iznad konsenzusa od 4,42 milijarde dolara. Prodaja u Kini pala je za petinu na 1,5 milijardi dolara i bila je nešto lošija od konsenzusa. Uprava kompanije priznala je da će oporavak na ovom tržištu biti sporiji “zbog njegovih jedinstvenih karakteristika”, kao i činjenice da sada postoji puno veća konkurencija i potrebno je više vremena za raščišćavanje zaliha, pieš Seebiz.
U prvom fiskalnom tromjesečju 2026. (ljuni-avgust), uprava tvrtke očekuje pad prodaje po srednjim jednoznamenkastim stopama, što je nešto bolje od tržišnih očekivanja (pad od sedam posto). Očekuje se pad bruto marže od 3,50-4,25 postotnih bodova, uključujući učinak trenutnih carina od jednog postotnog boda.
Uprava kompanije očekuje carinski trošak u fiskalnoj godini od oko milijardu dolara, ali to će se s vremenom “u potpunosti neutralizirati” optimizacijom lanaca opskrbe i provedbom povećanja cijena. Nike trenutno nabavlja oko 16 posto svoje robe iz Kine i očekuje da će taj udio pasti na visoke jednoznamenkaste brojke do kraja tekuće fiskalne godine. Finansijski utjecaj carina na bruto maržu nakon svih provedenih mjera mogao bi iznositi 0,75 postotnih bodova u fiskalnoj godini, s većim pritiskom u prvoj polovici.
Dionice kompanije Nike skočile su za 2,8 posto dan prije objave rezultata, a nakon objave skočile su za gotovo deset posto više na 68,7 dolara. Unatoč ovom oporavku, od početka godine su u minusu od oko devet posto.