Marketing X Business

Podravka: Stabilni prihodi, ali niža dobit u prvih devet mjeseci

Marx.ba

(Foto: Podravka)

Grupa Podravka u prvih je devet mjeseci 2025. povećala poslovne prihode za 0,2 posto u odnosu na isti period prošle godine.

Oni su iznosili 768,1 milion eura i viši su za 1,2 miliona eura. U navedenu usporedbu uključena je simulacija rezultata poslovanja Grupe Podravka za 2024. godinu koja uključuje preuzete poljoprivredne kompanije, navode iz tvrtke u priopćenju.

Prihodi segmenta Prehrane pritom su iznosili 448,9 miliona eura i viši su za 2,3 posto, dok je Farmaceutika uprihodila 135,5 miliona eura, što je povećanje od 3,9 posto u odnosu na prvih devet mjeseci 2024. Segment Poljoprivrede, odnosno Podravka Agri, koja u sastavu Grupe Podravka posluje od 31. januara ove godine, ostvarila je prihode u iznosu od 187,8 miliona eura.

Normalizirana operativna dobit prije amortizacije (EBITDA) u prvih je devet mjeseci ove godine iznosila 132,8 miliona eura, što je 0,3 posto više u odnosu na usporedivu osnovicu iz 2024. Segment Prehrane u navedenom je peridodu ostvario 3,4 posto manju normaliziranu EBITDA-u, dok je normalizirana EBITDA Farmaceutike porasla za 2,6 posto. Segment Poljoprivrede (Podravka Agri) ostvarila je rast normalizirane EBITDA-e od 5,1 posto u odnosu na rezultate iz prvih devet mjeseci lani kada segment nije bio u sastavu Grupe Podravka.

Normalizirana neto dobit u istom je periodu iznosila 61,5 miliona eura i manja je za šest posto, odnosno četiri miliona eura od usporedive osnovice u prošloj godini. Pritom, segment Prehrane, koji je nositelj kredita za finansiranje akvizicije poljoprivrednih kompanija, zabilježio je pad neto dobiti, dok su segmenti Poljoprivrede i Farmaceutike zabilježili rast. Izvještajni rezultat pod utjecajem je knjigovodstvene razlike između vrijednosti koju je preuzeti poljoprivredni segment imao.

Rezultati segmenta Prehrane, nositelja izvoza Grupe Podravka, nalaze se pod snažnim utjecajem pogoršanja makroekonomskih uvjeta na brojnim izvoznim tržištima, uključujući povećanje carina u Sjedinjenim Američkim Državama, usporavanje i pada trgovine na malo u Poljskoj, Rumunjskoj, Češkoj, Slovačkoj i Sloveniji te recesiju u Njemačkoj. Izvoz segmenata Poljoprivrede i Farmaceutike nije primarno orijentiran na spomenuta tržišta te imaju i pozitivnije ključne pokazatelje.

Što se proizvodnog portfelja tiče, gotovo svi poslovni programi u segmentu Prehrane te kategorije u segmentu Farmaceutike zabilježili su rast u odnosu na prvih devet mjeseci 2024. U Prehrani se najviše ističu Kremni namazi i slastice s rastom od 12 posto te Mesni proizvodi s rastom od 10,2 posto. Lijekovi na recept u segmentu Farmaceutike porasli su za 5,2 posto, a bezreceptni program za 3,5 posto.

Početkom trećeg kvartala Podravka je nastavila aktivno upravljati portfeljem kompanija koje čine Grupu Podravka. Uz suglasnost Podravke d.d, ovisna kompanija Žito d.o.o. Ljubljana donijela je odluku o prodaji poslovne cjeline Konditorstvo koja uključuje brendove Šumi, Gorenjka, Herba, Mistica i Bali, s ciljem fokusiranja na temeljnu djelatnost, odnosno pekarsko poslovanje. Kupoprodajni ugovor u Ljubljani su potpisali Žito d.o.o. Ljubljana i kompanija UPI Star d.o.o. Sarajevo koja će preuzeti cjelokupno konditorsko poslovanje – zaposlenike, brendove te tvornice Šumi u Krškom i Gorenjka u Lesceu – sa željom da ga nastavi razvijati i jačati, objavljeno je iz kompanije.