Marketing X Business

Ryanair briljira: Školski primjer reaktivnog marketinga

Marx.ba

(Foto: Printscreen)

Kompanija Ryanair poznata je po svojim duhovitim objavama na društvenim mrežama, kojima se često rugaju i na svoj račun, ali i poprate aktualnosti. Budući da već dva dana čitav internet bruji o paru koji je uhvaćen u preljubu na koncertu Coldplaya, u Ryanairu su to iskoristili da se opet našale na svoj račun.

U objavi na X-u poručili su: “Ryanair i Coldplay – razdvajamo parove.” Na taj su se način našalili sa svojom politikom nasumičnog raspoređivanja putnika, koja često uključuje i ljubavne parove, osim ako plate dodatno kako bi mogli izabrati gdje žele sjediti. Usporedili su to sa situacijom na koncertu kad je pjevač Coldplaya slučajno uhvatio par u aferi.

Za razliku od kamere koja je par uhvatila slučajno, u Ryanairu ništa nije slučajno, a objava koja je postala viralna je najočigledniji primjer reaktivnog marketinga.

O čemu se radi i šta je to reaktivni marketing u današnjem svijetu kada svako preduzeće traži načine da angažuje svoju publiku, ostane relevantno i istakne se u odnosu na konkurenciju?

Reaktivni marketing pomaže brendovima da se povežu sa svojom publikom komentarišući pitanja koja su im važna kreiranjem zanimljivog sadržaja s kojim žele komunicirati.

Reaktivni marketing uključuje kreiranje i objavljivanje sadržaja koji reaguje na vijesti ili aktuelne događaje. Obično se radi putem društvenih medija, ali se može predstaviti u različitim medijima.

Ključna razlika između reaktivnog marketinga i tipične marketinške strategije je u tome što se objave ne mogu planirati i nastaju spontano. To su neplanirane objave koje kapitaliziraju na neočekivanim događajima, okolnostima ili većim vijestima.

Brzim reagovanjem na pravovremene događaje i uključivanjem vašeg brenda u širi razgovor, možete pokazati da je vaša kompanija angažovana sa svojom publikom i svijetom u cjelini.

Reaktivni marketing naspram proaktivnog marketinga Iako se često miješaju ili koriste naizmjenično, proaktivne i reaktivne marketinške strategije imaju ključne razlike. Ova vrsta marketinga odnosi na improvizirane objave, kampanje ili oglase vezane za aktuelne događaje. Obično su napisani da budu smiješni, da se našale ili da umanje značaj nečega u vijestima, ali mogu biti i ozbiljni.

Odličan su način za stvaranje uzbuđenja i započinjanje razgovora s kupcima. Ovaj neformalni pristup pomaže brendovima da izgledaju prijateljskije, umjesto da budu bezlična kompanija.

Reaktivni marketing je odličan za privlačenje pažnje javnosti i pronalaženje novih prilika za promociju proizvoda. Relevantan i reaktivan sadržaj je pristupačan gledaocima i pomaže im da se aktivno angažuju sa sadržajem koji kreirate i dijelite.

Primjera je mnogo, ali treba stati na ovome koji je ovih dana svima pokazao Ryanair. Školski primjer reaktivnog marketinga.