N. D.
Ako je neko bio izabran među pet najboljih finansijskih direktora u Bosni i Hercegovini, onda je jasno kakve reference ima ta osoba. Ahmed Bečić, direktor Xylon Corporation d.o.o. iz Ilijaša član je tog odabranog društva, obzirom da je u martu ove godine našao svoje mjesto u izboru Deloitte BiH, ali svakako to nije stiglo lako.
Iza njega je dugogodišnji naporni rad, a danas vodi kompaniju koja je posvećena pružanju najbolje vrijednosti podnih obloga kupcima, pa je kvalitet prepoznat i daleko van granica Bosne i Hercegovine.
U Intervju za Marx.ba uspješni direktor Ahmed Bečić govorio je o historiji kompanije, razvoju, aktuelnoj situaciji, izvozu, narednim koracima…
Možete li nam reći nešto više o historiji i razvoju kompanije Xylon i kako je sve krenulo?
– Prije petnaest godina, nakon prodaje jedne kompanije u vlasništvu PLENA grupe, švedski investitor tužan što nema investiciju u tako lijepoj zemlji kao što je Bosna i Hercegovina, odlučio je pitati svog prijatelja u koju industriju da investira. Odgovor je bio u drvnu industriju, jer posjedujemo ogromne resurse. I tako je sasvim slučajno započeo svoj put u industriji građevinskog materijala kupovinom pilane u blizini Sarajeva. Značajnim ulaganjima i iznimnom predanošću razvoju, operacija je doživjela značajan rast, transformirajući se u snažnog proizvođača masivnih hrastovih podova i parketa. U ovom ključnom trenutku rođen je novi identitet – Xylon, naziv koji potiče od grčke riječi za “drvo”. Xylon je svoj rast nastavio te postao jedan od lidera na evropskom tržištu u proizvodnji masivnih podova.
Xylon je poznat po proizvodnji podova. Koje su glavne vrste podova koje vaša kompanija proizvodi i koje su njihove karakteristike?
– Xylon je vodeći proizvođač visokokvalitetnih podnih obloga sa specijalizacijom u proizvodnji masivnog poda od više drvnih vrsta – hrasta, jasena, bukve, trešnje, smreke, jele, bora i dr. Mi nudimo širok spektar podnih obloga kako bismo zadovoljili različite potrebe i stilove. Naša ponuda uključuje masivni pod izrađen od visokokvalitetnog tvrdog i mehkog drveta, inženjerski hrastov pod koji spaja ljepotu prirodnog drveta s tehničkim inovacijama, vinil za one koji žele funkcionalnost bez kompromisa na stilu. Imamo rješenja i za vanjske prostore, drveni i WPC deking za uređenje vanjskih površina poput terasa i bazena.
Kako kompanija Xylon održava visok standard kvaliteta svojih proizvoda i koji su ključni faktori koji doprinose vašem uspjehu na tržištu?
– Naša firma je poznata po dugogodišnjem iskustvu u industriji podova i ponosimo se kvalitetom i trajnošću naših proizvoda. Konstantno radimo na usavršavanju tehnologije proizvodnih procesa. Pažljivo biramo najkvalitetniju sirovinu i snabdijevamo se iz naših održivih evropskih šuma. Također, stručnost i pažnja koju posvećujemo svakom koraku u procesu proizvodnje su ključni za postizanje vrhunskih rezultata. Imamo rigorozne procedure kontrole kvaliteta koje se primjenjuju tokom cijelog procesa proizvodnje. Najbitnije od svega je redovna komunikacija sa našim kupcima od kojih dobijamo povratne informacije i sugestije za unapređenje naših proizvoda, ali i usluga.
Firma Xylon je uspješan izvoznik. Možete li podijeliti neke informacije o tržištima na koja izvozite i kako se nosite s izazovima međunarodnog poslovanja?
– Xylon je ponosan na svoj status uspješnog izvoznika, a naša prisutnost na međunarodnom tržištu igra ključnu ulogu u našem poslovanju. Zahvaljujući dobro organizovanoj logistici, Xylon brzo i efikasno dostavlja svoje proizvode u zemlje bivše Jugoslavije i zapadne Evrope. Osim toga, izvozimo globalno u Aziju, Afriku i Ameriku. Različita tržišta imaju različite zahtjeve i preferencije. Kako bismo se nosili s ovim izazovom prilagođavamo naše proizvode specifičnim potrebama svakog tržišta. Također, svako tržište ima svoje regulative i pravne norme koje moramo poštovati. Xylon ima poseban tim koji se bavi izučavanjem tih propisa i stara se da ih se strogo pridržavamo, a kako bismo osigurali da naši proizvodi budu usklađeni sa svim relevantnim standardima.
Jedan od primjera prilagodbe zahtjevima tržišta, na njemačkom tržištu, sada već davne 2017. godine kreirali smo B2B web shop pomoću kojeg se naši kupci mogu prijaviti i imaju „real time“ pregled zaliha, izvrše narudžbu.
Kako se kompanija Xylon prilagođava današnjim marketinškim trendovima i koliko je bitan taj segment za uspjeh jedne ovakve kompanije?
– Marketinški segment je ključan za uspjeh naše kompanije, jer pomaže u stvaranju svijesti o brendu, privlačenju novih klijenata, održavanju odnosa s postojećim klijentima i povećavanju prodaje. Smatramo da je kvalitetan marketinški sadržaj ključan za privlačenje i zadržavanje publike. Aktivno koristimo digitalne platforme, objavljujemo edukativne članke, video-zapise i druge vrste sadržaja koji pomažu našim kupcima da bolje razumiju naše proizvode i pronađu rješenje za svoje potrebe.
Održivost je postala važan faktor u mnogim industrijama. Kako kompanija Xylon pristupa pitanjima održivosti i ekološke odgovornosti?
– Xylon ozbiljno pristupa pitanjima održivosti i ekološke odgovornosti. Naša sirovina dolazi iz pažljivo odabranih lokalnih šuma i nudimo FSC certificiran pod. Osim naše odgovorne poslovne prakse, doprinosimo i programima pošumljavanja, a koji pomažu u sprečavanju erozije i smanjenju emisije ugljen-dioksida na globalnom nivou. Kako bismo spriječili emisiju štetnih materija u naš okoliš, nabavljamo najfinije filtere za pročišćavanje zraka i separatore otpadnih voda. Također se pridržavamo EUTR standarda i radimo samo s poslovnim partnerima i dobavljačima koji su prošli rigoroznu provjeru.
Kako se kompanija Xylon brine o svojim zaposlenima i kako podstiče njihov profesionalni razvoj?
– Zaposlenici su naš najveći i najvažniji resurs. Prioritet nam je briga o zaposlenicima i profesionalni razvoj kroz različite strategije. S ponosom promovišemo inkluzivno radno okruženje koje cijeni raznolikost i različite perspektive. Komunikacija sa zaposlenima je također otvorena i omogućavamo im da izraze svoje mišljenje i daju povratne informacije o radnom okruženju i procesima u svrhu unapređenja poslovanja. Promičemo ravnotežu između poslovnog i privatnog života.
Ulaganje u profesionalni razvoj za nas je ključno. Organizujemo razne edukacije na koje dovodimo vrsne svjetske stručnjake, zadnji u nizu je bivši visokopozicionirani Google stručnjak koji uz ogromno iskustvo u Googleu ima iskustvo i u Formuli 1 i slično. Xylon izuzetno njeguje interni razvoj. Na primjer, moj put do pozicije CEO išao je od računovodstvene pozicije do finansijskog direktora i konačno generalnog direktora, što naglašava posvećenost kompanije promovisanju internog rasta i razvoja liderstva.
Koji su najveći izazovi s kojima se suočava kompanija Xylon danas i kako planirate da ih prevaziđete?
– Za nas u drvoj industriji u Bosni i Hercegovini postoji jedan glavni izazov, a to je obezbijediti sirovinu. Kako ne postoji zakon o šumama na nivou BiH, a u FBiH svaki kanton ima svoje javno preduzeće koje ima svoje posebne pravilnike o dodjeli drvnih sortimenata, mi nemamo zagarantovanih količina, a ono što imamo je neznatno te čak i te količine ne dobijemo. Svih ovih godina mi poslujemo s puno većim preprekama i izazovima nego što bi trebalo biti, jer u BiH postoji dovoljno sirovine, u našem slučaju hrasta, ali ona završava u kompanijama koje su bliske vlasti, direktorima šumarija, a mi onda otkupljujemo od tih preprodavača. Regulisati zakon o šumama je veoma jednostavno, ne treba biti pametan, već samo prepisati pravilnik jedne od susjednih zemalja koji imaju isti (Hrvatska). To je dalo njihovim kompanijama ogromnu prednost, dobijaju sirovinu po šumarskim cijenama čime su postali cjenovno konkurentni na evropskom tržištu, što je opet rezultiralo velikim stranim investicijama u drvnu industriju, a to je i cilj.
Pored gore navedenog izazova trenutno se suočavamo sa padom potražnje na evropskom tržištu. Kako je naše osnovno tržište Njemačka, a ona je prva ušla u krizu mi smo veoma brzo reagovali, te smo već prethodne godine počeli raditi na diverzifikaciji tržišta.
Kako vidite budućnost kompanije Xylon i kakvi su vaši dugoročni ciljevi i strategija za postizanje tih ciljeva?
– Xylon brend je prepoznat kao sinonim za kvalitet u zapadnoj Evropi, ali na lokalnoj razini (EX YU) manje zbog naše orijentacije na evropsko tržište. U naredne dvije godine planiramo mnogo snažniji nastup na domaćem (EX YU) tržištu kako bi i domaći investitori lakše došli do najkvalitetnijih podnih obloga u Evropi, te da se pozicioniramo tamo gdje nam je mjesto na domaćem tržištu, na samom vrhu. Ambicija Xylona je proširiti svoju prisutnost i na druge tržišne segmente. To je cilj koji može donijeti brojne prilike. Analiza tržišta, istraživanje konkurencije i konstantno prilagođavanje strategije su bitni elementi za postizanje dugoročnog uspjeha u ovom procesu širenja. Svjesni smo da lojalni kupci i dobar ugled doprinose stabilnom poslovanju, s tim u vezi, održavamo visok standard kvaliteta, čvrsto uvjereni da je to ključ dugoročnog uspjeha.